RASTRSKA GRAFIKA- KOZAREC VINA
Za to nalogo sem si izbrala sceno, ko se vino iz steklenice preliva v kozarec to pa zato, ker se mi je zdela sama scena zelo zanimiva, zanimalo me je pa tudi, kako mi bo uspelo prikazati odseve in lom svetlobe na tekočini in steklu. Sama kvaliteta fotografije pa tudi ustreza, je ostra .
Začela sem z izbiro formata in resolucijo, izbrala sem 2000 x 2000 in 600 ppi tako, da sem dobila kvadratno podlago za risanje. Nato sem si pripravila »dockerje« in sicer; advanced colour selector, brush preset history, layers in brush presets. Naredila sem prvi »layer«, ki je bil namenjen za ozadje. Uporabljala sem čopič airbrush soft z katerim sem proti robovom temnila ploskev, da sem vse skupaj pogladila pa sem uporabila isti čopič, vendar sem mu zmanjšala nasičenost.
Naslednji korak je bila skica kozarca in steklenice, za to sem uporabila »pencil hard« ter seveda novo plast
Nato pa je sledil najbolj zabavni del, kjer sem sami skici dodajala barve in teksture, tu si želim, da bi samo izvedbo postavila v več plasti, da bi sedaj lažje razlagala tudi izvedba bi bila verjetno lažja, vendar mi je tudi z samo eno plastjo solidno uspelo. Tukaj sem pa uporabljala veliko vrst čopičev, najpogostejši so bili » basic flow, basic, airbrush soft« vsem sem tudi spreminjala nasičenost in velikost , da sem dobila željene efekte.
Za konec pa sem samo plast, na kateri so bile narisane skice naredila »nevidno«, še zadnji popravki, nato pa sem datoteko shranila in izvozila v PNG formatu.
REFLEKSIJA PROJEKTNEGA DELA
Naučila sem se veliko novega, to je poleg izdelka za vaje moj prvi projekt z rastersko grafiko, sem pa prvič delala z dejanskim “svinčnikom”, namreč dobila sem tablični računalnik, ki je kompatibilen z S-penom. Spoznala sem osnove programa kot so layerji, kako si razporedimo dockerje, brush presete, kako datoteke shranimo in izvozimo v pravilnem formatu itd… Če bi imela več časa, bi na tekočini, ki se preliva iz steklenice v kozarec uporabila zelo majhnem airbrush oziroma basicflow čopič, da bi bila sama tekočina videti bolj “mehkejša”. Samo grafiko pa bi naredila na več layerjih, saj bi bilo lažje brisati ob morebitnih napakah.
Največ časa sem posvetila tretjemu koraku in sicer sami tekočini, hotela sem da je res videti odsevna in da se tudi lepo razloči samo steklo. Mislim , da mi je ta problem kar lepo uspelo rešiti. Pridobljeno znanje mi bo verjetno prišlo prav tekom študija, kar sem si ogledovala predmetnik dobimo tudi predmet “grafično oblikovanje” kjer sklepam, da bom to znanje tudi potrebovala, glede poklicne poti pa se mi zdi sama krita tudi uporabna, za kakšne animacije, ilustracije pri jemanju snovi in podobno.
Pri projektu mi je bilo najljubše risanje in poigravanje z barvami in različnimi čopiči. Res mi je všeč, kako hitro lahko tukaj poiščeš odtenek, ki ga hočeš čeprav se program zelo razlikuje od klasičnega risanja mu je nekako tudi podoben, namreč impresionirana sem nad tem kako je npr. trd svinčnik na Kriti podoben svinčniku v realnem življenju, tudi sam pritisk roke na ekran naredi črto bolj intenzivno ravno tako kot roka na navaden papir. Najmanj mi je bilo ljubše ko sem risala z Spenom na tablico, da je zaznala všasih tablica tudi mojo dlan, ki je bila prislonjena na sam ekran. Mogoče pa je tudi rahlo nadležno konstantno menjavanje dockersov.
Mislim, da je bila sama projektna naloga sestavljena korektno in zanimivo , kot na primer za samega začetnika v tej programski opremi bi bili tej vodiči zelo uporabni, saj niso zapleteni in lepo ponazarjajo vsak korak posebej. Spremenila ne bi ničesar. Nasploh se mi je zdel projekt zelo zanimiv in poučen iz katerega sem se veliko naučila, glede na to, da se štartala iz nule.