Rastrska grafika – Šopek

Odločila sem se, da pri tem projektu v programu Krita poustvarim eno izmed fotografij, ki sem jih posnela to jesen. Za delo v rastrski grafiki se mi je zdela primerna, zaradi mehkih prehodov svetlobe med cvetnimi listi in zaradi prelivajočih se barvnih odtenkov v cvetovih.

Fotografija by Neža is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Postopek dela

Pred samim začetkom dela, sem v Kriti nastavila ločljivost, velikost, usmerjenost formata in barvni model. Ker sliko ustvarjam z namenom, da jo objavim na spletu, sem se odločila za RGB barvni model.

Šopek by Neža is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Nastavila sem dokerje, ki sem jih želela uporabljati, vključila pa sem tudi Stabilzer, ki mi je omogočal da so bile linije ki sem jih risala lepše, saj sem za risanje uporabljala le računalniško miško. Najprej sem naredila skico, ki sem jo ustvarila s pomočjo fotografije. Na različnih plasteh sem ustvarila skico za roko, šopek, in ozadje, kar mi je bilo v pomoč pri kasnejšem delu. Za skico sem uporabljala pisalo _Basic-1 (označen je z rdečim kvadratkom).

Šopek by Neža is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

V drugem koraku sem se lotila barvanja posameznih delov slike. Najprej sem na eni plasti pobarvala roko. Ko sem jo senčila sem v plasteh ustvarila Quick Clipping group, kar mi je omogočalo da barvo osenčenih in svetljenih predelov nanesem samo na plast roke. Senčila sem s čopičem _Airbrush_Soft (označen je z modro barvo). Nato sem se na drugi plasti lotila nanašanja barve na šopek. Pri določanju barvnih odtenkov cvetov sem si pomagala s Color Selector Tool-om, ki je poiskal izbrano barvo iz fotografije na barvini lestvici ki je na voljo v Kriti. Ker sem delala z računalniško miško, čopiči niso bili občutljivi na pritisk pisala kot bi bili, če bi za delo uporabljala grafično tablico. Zato sem sliko pogosto zelo približala in z miško delala za podrobnostih.

Šopek by Neža is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Ko sem dokončala roko in šopek, sem se na novi plasti lotila še ozadja. Najprej sem s čopičem _Pencil-6_Quick_Shade (označen je z zelenim kvadratkom), nanesla barve  v različnih barvnih odtenkih na podlago. S tem sem ustvarila mehko podlago. Nato sem teksturo nekoliko utišala še s čopičem _Airbrush_Soft. Ko sem vklopila vse plasti, sem na roki popravila nekatere odtenke, ki sem sem jih prej zgrešila.

Šopek by Neža is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Uporabljeni čopiči by Neža is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Šopek by Neža is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Refleksija

Ko sem delala ta projekt, sem v Kriti ustvarjala drugič. Mislim, da sem se pri delu zelo veliko naučila o samem delovanju programa in principu dela, ki je za digitalno ustvarjanje najprimernejši. Največ časa sem namenila majhnim podrobnostim na cvetlicah in določanjem barvnih odtenkov, saj mi je le-to na začetku povzročalo kar nekaj težav. Opazen je napredek od prve naloge, ki smo jo delali pri vajah, še vedno pa pri sebi vidim veliko prostora za izboljšavo.

Če bi imela več časa, bi se vsekakor bolj posvetila še raziskovanju različnih čopičev in možnosti ki mi jih ponujajo, saj bi z njihovo pomočjo lahko dosegla večjo pestrost tekstur na sliki. Če bi projekt delala še enkrat, bi si že pred začetkom dela verjetno kupila grafično tablico, ki bi mi zagotovo olajšala delo, pa tudi s končnim produktom bi bila veliko bolj zadovoljna. Ker sem delal z miško, je delo napredovalo zelo počasi, bila pa sem tudi manj natančna.

Največ časa sem posvetila senčenju in iskanju barvnih odtenkov, saj sem kar nekaj časa porabila za to, da sem ugotovila kako vklopiš funkcijo Preserve Alfa in kako le-ta deluje. Z barvnimi odtenki sem se kar nekaj časa lovila, mislim pa, da sem jih na koncu kar dobro ujela.

S svojim delom sem glede na svoje predznanje in to, da sem delala z računalniško miško zadovoljna. Delu sem namenila veliko časa. Čeprav me je delo z miško na začetku odvračalo in se mi je zdelo da bom z miško težko naredila kaj dobrega, se mi zdi končni izdelek dober.

Z ustvarjanjem v rastrski grafiki, se bom zagotovo še ukvarjala. Delo me je veselilo in mi bilo hkrati v izziv. Znanje ki sem ga, in ga še bom pridobila, mi bo gotovo prišlo prav, saj mi je ideja o tem da bi pri pouku likovnega pouka digitalno ustvarjali zelo všeč. Mislim, da to tako meni kot učencem, odpre številne možnosti pri ustvarjanju. Pomagalo pa mi bo tudi tekom študija, ko bom lahko pri raznih projektih v delo vključila tudi rastrsko grafiko, kar bo izdelke zagotovo zelo popestrilo.

Projekta samega sem se že pred delom zelo veselila, saj me digitalno ustvarjanje zelo zanima. Sploh mi je pri delu všeč funkcija plasti, ki omogočajo veliko eksperimentiranja in le-to naredijo lažje kot če bi to počel v fizični obliki. Nekoliko se mi je zamerilo le delo z računalniško miško, tako da si bom v prihodnosti zagotovo kupila grafično tablico. Projekt mi je bil všeč tudi zato, ker smo si lahko sami izbrali motiv ki smo ga delali.

Projekta nebi spreminjala, saj se mi zdi, da so navodila zelo jasna in dobra. Naloga se mi ne zdi pretežka, vseeno pa predstavlja izziv.

(Skupno 109 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost