Rasterska grafika
Za motiv naloge Rasterska grafika sem si izbrala potret, saj mi je bilo upodabljanje človeške podobe vedno pri srcu. Za risanje sem uporabila Photoshop in Wacom tablico. Menim, da je motiv primeren za vse možnosti, ki jo omogoča rasterska grafika kot so mehki barvni prehodi, senčenje, svetloba in podobno.
Postopek dela
- Ko sem odprla novo datoteko, sem začela s tem, da sem prvemu sloju narisala skico. Zanjo nisem zares sledila kakšni referenčni sliki, ampak to česar sem se spomnila.
Skica by Kamaratka is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
2. Nato sem naredila še en sloj na katerem sem reducirala količino črt in naredila bolj jasno sliko.
Čistejša skica by Kamaratka is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
3.Sledilo je barvanje. Odločila sem se, za zelene odtenke, ki so na koncu tako rekoč navladali vse ostale barve. Za lase sem uporabila čopič “MB Hair”, ki je namenjen za bolj realistično upodobitev las, za kožo pa čopič “MB Soft Skin”.
MB hair by Kamaratka is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
MB Soft Skin by Kamaratka is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Barve by Kamaratka is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
4. Na nov sloj sem dodala podrobnosti kot so pege na obrazu ter osvetlitev določenih delov obraza. Kasneje sem se odločila, da ji bom na nov sloj dodala še uhane in ogrlico. Te sloji so ločeni, da bi bili kakršni koli popravki kasneje lažji.
Detajli by Kamaratka is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
5. Na koncu sem naredila še ozadje, ki je na svojem sloju,, ta se nahaja pod vsemi ostalimi. Zanj sem uporabila čopič “All purpose blend” za zanimiv učinek. Poiskusila sem doseči, da je ozadje dinamično in doda risbi zanimiv videz.
Sloji by Kamaratka is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
“All Purpose Blend” by Kamaratka is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Končni izdelek by Kamaratka is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Refleksija
Pri izdelavi tega projekta sem obnovila znanje o Photoshopu. Ne rišem veliko digitalno in mi je vse skupaj vzelo več časa kot sem mislila. Ponovila sem tudi ustrezno licenciranje svojega dela ter objavljanje na Arnes spletišču.
Če bi imela več časa bi bila bolj natančna pri risanju podrobnosti na oblekah ter ozadju. Poiskusila bi tudi ustvariti portret brez »linearta«, se pravi brez reduceranja več črt v eno, kar pa bi vzelo več časa in terjalo znanja o risanju portreta.
Največ časa sem namenila risanju las ter kože, saj so teksture težje za upodobiti, a kljub temu so moj ljubši del risanja. Menim, da take male podrobnosti res dodajo delu nek karakter in jim posledično posvetim več časa.
Zdi se mi, da moje delo ustreza kriterijem ocenjevanja, saj je postopek dela pojasnjen. Morda bi lahko bila bolj natančna v opisu procesa. Na žalost ne poznam veliko izrazov povezanih z digitalnim risanjem v slovenščini, saj uporabljamo veliko tujk in sem poskušala najti slovenske ustreznice ali pa fraze, ki se približajo pomenu besede.
Takšno znanje bo koristno pri poučevanju bodočih učencev o digitalnem risanju ali pa delanju osebnih projektov. Zaradi digitalizacije so tovrstna znanja priporočena v mnogo poklicnih smereh.
Najbolj mi je bilo všeč pri projektu, da smo imeli prosto izbiro motiv. Sicer je to dvorezni meč, saj imaš tako lahko tudi preveč idej in se ne moreš odločiti kaj izbrati. A upodabljanje človeške figure mi je bilo vedno zabavno, zato sem ga izbrala za to nalogo. Všeč mi je tudi, da pri digitalnem risanju lahko kakšno koli napako z nekaj kliki odpraviš medtem ko pri drugih tehnikah ni tako lahko in ni pritiska, da kaj “uničiš”. Ni mi bilo všeč, ko sem imela določene težave s programom. Naprimer ko sem želela uporabiti določen efekt in nisem vedela kako ga dobiti.
Definicije ne bi spreminjala, saj je naloga dobro zastavljena. Všeč mi, da imamo prosto izbiro motiva ter programa za opravljanje naloge, saj to omočoča popolno ustvarjalno svobodo in bolj kreativne izdelke.