Vektorska grafika: Animator

Na Rakovniku, kjer že kar nekaj let sodelujem kot animatorka, je bil razpisan natečaj za dizajn za animatorski pulover, zato sem se odločila sodelovati s svojim vektorskim logotipom. Za vektorsko grafiko sem se odločila, ker omogoča poljubno večanje in manjšanje končne grafike brez izgube kakovosti slike, kar bi bilo uporabno pri tisku na puloverje.

Potek digitalizacije dela:

Najprej sem porabila kar nekaj časa, da sem narisala skico s katero sem bila zadovoljna. Le-to sem nato prenesla v program Inkscape (ctrl + I) in jo začela prerisovati. Med delom sem prvotno skico na kakšnih delih tudi spremenila.

Sprva sem z orodjem ki riše kroge, narisala obrobo logotipa. Večino ostale risbe sem nato narisala s pisalom, ki omogoča prostoročno risanje. Kadar sem želela doseči ravne črte, sem uporabila pisalo za risanje ravnih linij. Ker Inkscape omogoča vstavljanje besedila, sem besedo ANIMATOR le napisala, spremenila font in črkam odstranila polnilo.

Proces izdelave by Mojca is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Oblike linij sem urejala naknadno z orodjem ‘uredi poti po vozliščih’, tako da sem z miško poljubno premikala vozlišča in krivila črte. Nekajkrat sem uporabila tudi orodje ‘naj bodo vozlišča mehkejša’. Regulirala sem tudi debelino linij ter kakšne oblike naj bo konec linije (zaobljen ali pa oglat). Da sem imela večji pregled nad delom, sem z drsnim delom miške sliko večkrat približala.

Proces izdelave by Mojca is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Ker sem želela preizkusiti tudi kakšno novo funkcijo, ki bi mi prišla prav za nadaljnje ustvarjanje, sem krog pri kitari naredila s pomočjo funkcije pot razlika. To sem naredila tako, da sem čez večji obrobni krog logotipa naredila manjši krog. Manjši krog sem nato podvojila. Potem sem označila oba kroga tako, da sem najprej kliknila na manjšega, pridržala shift in nato označila še večjega. Potem sem uporabila funkcijo pot razlika.

Črtna risba by Mojca is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Ko sem bila s črtno risbo zadovoljna, sem z orodjem za zapolnjevanje območij obarvala še različne ploskve. Pri nekaterih sem uporabila efekt prelivanja barv. Kadar sem želela poiskat odtenek, ki je že bil na izdelku, mi je prav prišlo tudi orodje za izbiranje barv.

Proces izdelave by Mojca is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Ker orodje za zapolnjevanje površin z barvo ni zapolnilo celotnega prostora, sem z orodjem uredi poti po vozliščih, barvne ploskve ročno prestavila do črnih črt.

Proces izdelave by Mojca is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Končni izdelek:

Animator by Mojca is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Refleksija:

Pri izdelavi projekta sem se naučila uporabe osnovnih funkcij programa Inkscape, kot so npr. katera pisala je dobro uporabiti, kako se uporabi efekt prelivanja barv, funkcije pot razlika… Naučila sem se, da je v končni vektoriziran izdelek potrebno vložiti precej več časa kot v rasterski izdelek, saj je potrebno v Inkscapeu črte še naknadno urejati. Poleg tega mi je proti koncu program dvakrat izbrisal datoteko v kateri sem imela logotip pobarvan, tako da sem se naučila tudi, da je izdelek dobro za vsak slučaj sproti izvoziti v PNG formatu, da ga lahko potem samo uvozim v Inkscape in nadaljujem s svojim delom.

Če bi za projekt imela več časa, bi ga izboljšala tako, da bi črtno risbo lepše pobarvala. S tem mislim na to, da bi sliko približala in robove barv s funkcijo uredi pot po vozliščih, povsod poravnala s črnimi obrobami, da vmes ne bi bilo belih mest. Tokrat sem se odločila da nekatere barvne ploskve pustim ne poravnane s črtno risbo, ker mi to ni bilo moteče.

Največ časa in energije sem posvetila črtni risbi. Ko je bila skica že prerisana, sem izdelek približala in popravila mesta, kjer se črte niso dobro stikale. Za takšno urejanje sem si vzela največ časa, da sem lahko kasneje izdelek lažje pobarvala. Če polja ne bi bila do konca zaključena, potem bi orodje za zapolnjevanje območij zapolnilo večji del kot bi si želela. Veliko časa sem v črtno risbo vložila tudi zato, ker je bil originalen izdelek mišljen črno bel.

Menim, da je izdelek kompleksno zastavljen in da sem ga naredila dovolj natančno. Med izdelovanjem sem uporabila tudi različne funkcije programa in si s tem pridobila osnovno znanje o uporabi Inkscape-a.

Zdi se mi, da bom v prihodnosti še kdaj želela izdelati kakšen logotip ali plakat, za kar mi bo prav prišlo znanje, ki sem ga pridobila pri tem projektu. Ker je zaradi porasti digitalne umetnosti to znanje precej uporabno, bi ga rada na svoji poklicni poti predala naprej tudi otrokom.

V Inkscape-u mi je bilo sprva težko ustvarjati saj je bil način risanja drugačen in sem se morala privaditi na novo risalno okolje. Zato mi je bila začetna faza ustvarjanja najmanj ušeč. Poleg tega mi sam program ni ostal v najlepšem spominu, ker mi je nekajkrat izbrisal datoteko, zato bi v prihodnosti z veseljem preizkusila še druge programe za vektorsko grafiko. Kljub vsemu mi je bilo ob koncu najljubše to, da je bil moj trud poplačan z lepim izdelkom.

Projekta ne bi spremenila, ker se ob izdelavi lahko naučiš veliko o programu v katerem ustvarjaš in o vektorski grafiki. Ker mi je izdelovanje vzelo veliko časa, mi je bilo zelo všeč, da sem si lahko motiv izbrala sama.

(Skupno 49 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost