Plesalka – vektorska grafika

Za izdelavo slike sem uporabila program Inkscape. Tako kot pri Kriti, sem tudi s tem programom ustvarjala prvič in si nabrala še več znanja o digitalnem ustvarjanju. Ker nimam veliko izkušenj z digitalno-ustvarjalnimi programi, sem poskušala izbrati preprost motiv, ki pa se je skozi proces ustvarjanja spremenil v malce zahtevnejšega kot sem si na začetku zamislila.
POTEK USTVARJANJA
Najprej sem narisala skico na papir in jo prenesla v digitalno obliko ter vstavila v program. Sliki skice sem prilagodila velikost in pozicijo, da sem dobila kompozicijo, ki mi je ustrezala.

Plesalka – skica by ŠišMiš is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Nato sem začela z izrisovanjem glavne oblike telesa in ga razdelila na manjše dele, za lažje izrisovanje. Najprej sem postavila glavna vozlišča z orodjem Pero (leva oranžna puščica). Vozlišča sem nato po potrebi omehčala in črte preuredila v krivulje, ki najbolj ustrezajo skici.

Plesalka – glavne linije by ŠišMiš is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Mehka vozlišča by ŠišMiš is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Ustvarjene like sem nato zapolnila z željenimi barvami, s katerimi sem se lahko poigravala v zavihku Polnilo in poteza.

Plesalka – zapolnjeno by ŠišMiš is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Zavihek Polnilo in poteza by ŠišMiš is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Nadaljevala sem z izrisovanjem likov in plasti obleke, po istem postopku kot pri telesu, katere sem zapolnila z različnimi odtenki rdeče barve, da sem imela lažjo predstavo o njihovih prekrivanjih in pozicijah. Pri določenih likih sem dodala temnejše dele, ki sem jih naredila z uporabo preseka v zgornji orodni vrstici. Na isti način sem izrisala še čevlje.

Plesalka – obleka by ŠišMiš is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Zavihek Presek by ŠišMiš is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Barve obleke sem nato zapolnila s končnimi odtenki in jim dodala preliv, da bi material obleke zgledal bolj realistično.

Plesalka – končni odtenki by ŠišMiš is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Funkcija Preliv by ŠišMiš is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Dodala sem še senčenje pri delih telesa in laseh, z uporabo preseka ter prehode omehčala s prelivi.

Plesalka – senčenje by ŠišMiš is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Na koncu sem plesalko umestila v prostor, s tem ko sem dodala ozadje, ki sem ga narisala s pomočjo orodij Pero (oranžna puščica) in Pravokotnik (zelena puščica) ter zapolnila s polnilom. Ker sem želela, da plesalka izstopa, sem ozadje naredila v temnejših tonih.

Plesalka – ozadje by ŠišMiš is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Motiv se mi zdi delno primeren za vektorsko grafiko, saj je plesalkina obleka precej razčlenjena in ne ravno najbolj enostavnega tipa, kot je po navadi bolj značilen za vektorske grafike. Ker pa sem pri digitalnem ustvarjanju šele začetnik, sem lahko pri ustvarjanju te vektorske slike nadgradila že osvojeno znanje iz predavanj in raziskovala različne funkcije novega programa.

Plesalka by ŠišMiš is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
REFLEKSIJA
Ponovno sem se srečala z novim programom in se ga naučila uporabljati. Na začetku se mi je program Inkscape zdel precej zakompliciran za uporabo, vendar sem skozi ustvarjanje videla, da ni tako zahtevno kot se je sprva zdelo. Odkrivala sem nove funkcije in jih raziskovala ter se hkrati podučila o razlikah med rastrsko in vektorsko grafiko.
Če bi imela več časa, bi več pozornosti posvetila ozadju in ga bolj realistično dodelala. Verjetno bi se lotila tudi dodajanju detajlov.
Največ časa mi je vzelo izrisovanje obleke. Vsaka krivulja je večinoma morala imeti mehka vozlišča, kar mi je povzročalo veliko preglavic pri oblikovanju takšnih krivulj kot sem si želela, saj se je s spreminjanjem ročice pri eni krivulji, lahko čisto spremenila prejšnja ali naslednja krivulja, ker so v medsebojni odvisnosti.
Z mojim delom sem zadovoljna in se mi zdi natančno izpeljano. Prav tako mislim, da je dovolj zahtevno vendar bi bilo lahko iz vidika vektorske grafike motivično enostavnejše.
Pridobljeno znanje mi bo predvsem koristilo, ko bom potrebovala ali hotela kaj digitalno ustvariti, predvsem pa bo odprlo nove priložnosti pri morebitnem sprejemanju naročil za izris in širok spekter možnosti ustvarjanja.
Pri projektu sem uživala v igranju z vozlišči in krivuljami, najbolj pa me je frustriralo, ko se je spremenila kakšna krivulja, ki je bila že oblikovana v željeno obliko, zaradi medsebojne povezanosti pri mehkih vozliščih. Projektna naloga se mi zdi dobro zastavljena. Všeč mi je, da nam pusti prosto pot pri motivu, da se lahko osredotočimo na raziskovanje funkcij programa, ki se zdi na začetku zelo zahteven zaradi svojih matematičnih temeljev. Skozi ustvarjanje pa ugotovimo, da je lažje kot smo si mislili.