VEKTORSKA GRAFIKA – Domišljijski portret
Tokrat smo se pri tretji projektni nalogi srečali z vektorsko grafiko. Za osrednji motiv likovnega izdelka sem si prav tako kot pri rastrski grafiki izbrala domišljijski portret. Nalogo sem na podlagi ročne skice naredila s pomočjo brezplačnega programa Inkscape.
POTEK DELA
Najprej sem odprla program Inkscape in nastavila format delovne površine. Pozitivna lastnost vektorske grafike v primerjavi z rastrsko je, da ne rabimo biti pozorni na resolucijo slike, saj tokrat ustvarjamo s točkami, črtami in krivuljami. Računalnik uporabi matematiko za povezavo točk in zapolni vse manjkajoče podatke. Zato lahko objekte preoblikujemo, večamo/manjšamo, širimo/ožimo kolikor želimo, ne da bi se pri tem poslabšala kakovost slike.
Vektorska slika je nastala na večih plasteh. Za osnovo in prvo plast sem iz datotek “uvozila” (import) sliko osnutka. Prav tako kot pri rastrski nalogi, sem si izbrala izdelavo domišljijskega portreta.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Dodala sem novo plast in na njej s pomočjo orodja Draw freehand lines, linijsko obrisala skico. Pri tem orodju sem še spremenila obliko (shape) iz None v Triangle in, da sem dobila dvodebelinsko črto, ki posnema efekt risanja s črnilom.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Tonska obdelava
Nato sem se na novi plasti lotila tonske obdelave slike. Pri vektorskem ustvarjanju nimamo enakih možnosti zabrisovanja senc in osvetlitev, da bi dobili enak fotorealističen učinek, kot pri rastrski grafiki. Zato sem se tega lotila z oblikovanjem ploskev, ki sem jim dodala gradient učinek, da so se nekako povezale ena z drugo. Za dodatni prehod med ploskvami pa sem se nekoliko igrala še z prosojnostjo (Opacity) oblik.
Najprej sem dodala novo plast pod linijsko obrobo portreta in s pomočjo orodja Draw Bezier curves and straight lines znotraj linij zapolnila prostor z osnovno barvo kože.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Po enakem postopku sem nadaljevala s sencami globjih odtenkov…
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Nato pa za večjo plastično oblikovanost dodala še osvetlitve.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Po enakem postopku sem oblikovala še oči, ustnice in lase…
- Oči in ustnice
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Lasje
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Nazadnje pa sem sliki dodala še ozadje, za boljši končni efekt.
Končni izdelek:
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
PDF oblika: koncni izdelek
REFLEKSIJA
S pomočjo projektne naloge, sem spoznala nov program, za ustvarjanje vektorske grafike. Naučila sem se osnovnih funkcij in uporabe različnih orodij. Čeprav sem se z vektorsko grafiko ukvarjala že v srednji šoli, sem tokrat vektorski portret delala prvič. Naloga mi je predstavljala nove probleme in izzive, ki pa sem jih z raziskovanjem programa rešila. Ker sem pred tem večino vektorskih grafik izdelovala s pomočjo Illustratorja, mi je sprva program povzročal nekaj težav, saj sem se morala privaditi na nekoliko drugačno delovanje in uporabo orodij. Pri spoznavanju novega programa pa mi je bil v veliko pomoč YouTube.
Če bi imela več časa, bi še bolj podrobno raziskala kakšne funkcije in dodatne/posebne/zanimive efekte nudi program ter jih nato tudi uporabila pri končni izdelavi.
Pri izdelavi vektorske grafike, sem največ časa posvetila risanju barvnih ploskev znotraj črne linijske obrobe. Pri tem sem morala biti zelo natančna, če sem želela doseči željeni učinek. Ta postopek je bil precej dolgotrajen in mi je v primerjavi z rastrsko grafiko vzel veliko več časa. Zato menim, da je vektorska grafika kljub bolj preprostem končnem izgledu, veliko bolj zahtevna za izdelavo kot pa rastrska.
Menim, da mi bo pridobljeno znanje veliko pomagalo pri nadaljnjih študijskih ali osebnih projektih. Še posebej kasneje pri pedagoškem poklicu, bi lahko s tovrstnim znanjem učencem omogočila bolj zanimiv in zabaven način izdelave likovnega izdelka ter jim s tem nekoliko popestrila likovni pouk.
Projekt vektorske grafike je bil zelo zanimiv. Pri izdelavi sem obnovila prejšnje znanje in ga hkrati tudi nadgradila. Všeč mi je, da smo lahko svojo ustvarjalnost pokazali tudi v digitalni obliki, kar nas nekoliko odmakne od tradicionalne izdelave likovnih izdelkov, obenem pa nam prav tako omogoča uporabo dodatnih efektov in funkcij, ki jih prostoročno težko dosežemo. Všeč mi je bila tudi prosta izbira tematike, saj smo tako lahko ustvarjali, kar nas zanima, s tem pa je bil proces izdelave bolj zabaven.
VIRI:
https://www.k-print.si/razlika-med-vektorsko-in-rastrsko-grafiko/
https://www.mvm.si/rastrska-in-vektorska-grafika/