Storitve spleta 2.0 (Tija Senjur)

Za to nalogo sem se postavila v vlogo učiteljice likovnega pouka. Med projektom, ki ga bomo izvedli bomo uporabljali storitve spleta 2.0, zato sem se odločila za delo z učenci tretjega vzgojno izobraževalnega obdobja. (učenci od sedmega do devetega razreda).Tem delo s tehnologijo vsekakor ni tuje, zato jih bo lažje učiti koristne uporabe spleta 2.0, ki ga lahko uporabljajo pri likovnem pouku, drugih predmetih in v vsakdanjem življenju. Poskusila jim bom prikazati tehnologijo v malo drugačni luči, kot so je vajeni; da jim razkrijem uporaben splet 2.0 izven okvirjev računalniških igric in družbenih omrežij.

Najprej sem si pogledala šolski kurikulum in določila naloge, ki jih bomo z učenci izvajali.

Prva storitev, ki jo bomo uporabili v procesu dela bo Youtube; ta je vsem dobro znana; služi izmenjavi videoposnetkov kjer jih uporabniki lahko pregledujejo, komentirajo in ocenjujejo. Je brezplačni medij, kar daje še večjo dostopnost učencem tudi za uporabo doma.

S pomočjo Youtuba  bodo učenci imeli nalogo poiskati in pregledati video predstavitve različnih mest po Sloveniji in v tujini, kar jim bo izhodišče za nadaljnje delo. Gradivo si bodo poiskali razdeljeni v skupine; nato bomo skupaj ocenili katere najdene rešitve so najboljše in se pogovorili na kakšen način smo vsebinsko primerne najlažje našli na Youtubu. Tako se bomo spoznavali s to storitvijo,  na različne načine programiranimi videi, raznimi arhitekturami po svetu, kulturami in na splošno s predstavitvijo neke destinacije. Z delom v skupinah bodo sodelovali in si tako med sabo delili že usvojeno znanje o uporabi Youtuba.

V naslednjih urah likovnega pouka bomo ustvarjali plakat na temo prestavitve kraja, ki ga bodo izdelovali v tehniki kolaža in po želji tudi tempera barv. Ne bo omejitev glede prepoznavnosti kraja. Navodilo za izdelavo plakata bo predvsem grafično smiselna in zanimiva razporeditev elementov, ki jih izrežemo iz  zbranih fotografij in slikanja povsem novih, neobstoječih stavb in okolice.  Slike za kolaž si bodo na spletu poiskali sami; še prej pa se bomo naučili najti in uporabljati fotografije, ki so ustrezno označene in nam dovoljujejo uporabo. Zelo pomembno se mi zdi, da take stvari kot so pravilno iskanje gradiva na spletu učenci spoznajo že v osnovni šoli, da ne naletijo do morebitnih nevšečnosti ter znajo zaščititi svoje avtorske fotografije na spletu. Temu se v osnovni šoli posveča mnogo premalo pozornosti saj se velikokrat pojavijo večje težave ob nadaljevanju šolanja.

Izbrane slike bomo uredili v brezplačni in vsem dostopni storitvi Picasa. S tem spletnim urejevalnikom fotografij bodo učenci spoznali osnovno urejanje fotografij. Picasa je prav tako zelo enostaven za uporabo in vsebuje vse funkcije za dobro urejanje. Uravnavali bomo svetlost, kontrast, nasičenost, senčenje in druge funkcije ter po potrebi fotografije tudi obrezali. S tem bi osvajali tehniko digitalnega urejanja fotografije, ki  se mi zdi predvsem pomembna veščina dandanes, ko je fotografija v družbi pridobila zelo pomembno vlogo.

Ker imajo učenci tretjega izobraževalnega obdobja zelo veliko zanimanja za splet in tehnologijo je moj namen, da z uporabo spleta 2.0 v našem likovnem ustvarjanju pridobim pozornost učencev z vključitvijo njim ljubega procesa dela in njihovo znanje nadgrajujem z uporabnim in varnim uporabljanjem spleta.

 

Viri:  Ministrstvo za šolstvo in šport , Program osnovna šola, Likovna vzgoja, Učni načrt (b.d.):  http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje/os/prenovljeni_UN/UN_likovna_vzgoja.pdf

 

(Skupno 29 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost