Razvijanje digitalnih kompetenc učencev

AKTIVNOST

Za aktivnost sem si izbrala slikanje z akrili na leseno podlago, kar spada pod snov oblikovanje na ploskvi – slikanje v šolskem kurikulumu. Akril je hitro sušeča barva in zelo prekrivna (zlahka nanašamo svetlo čez že suho temno in ne bo izgubila svoje nasičenosti). V barvo se zlahka mešajo naravni materiali, kot so pesek, kamenje, trava, zemlja ipd. in iz tega nastajajo zelo zanimiva dela. Les se mi zdi ena izmed boljših podlag, ko gre za slikanje z akrili, saj jih zelo dobro vpija, sami akrili pa so dobro kritni. Sigurno je lesena podlaga bolj vzdržna kot papir iz risalnega bloka, kot ga navadno uporabljajo v osnovnih šolah.

APLIKACIJE

V tretjem razredu osnovne šole se učenci že spoznajo s pojmi kot so primarne, sekundarne ter terciarne barve. Tu se učencem predstavi Ittnov barvni krog. Teorijo mešanja barv in doseganja sekundarnih in terciarnih, lahko učenci preizkusijo v aplikaciji Real Color Mixer, v kateri lahko učenec preizkuša različne kombinacije barv, v različnih razmerjih. Digitalna paleta zajema vrsto barvnih odtenkov za vsako primarno ter terciarno barvo, pa tudi belo, črno in rjavo. Z dodajanjem svetle ali temne (črna, bela) se učenec tudi nauči temnenju, svetlenju ter nasičenosti barv (npr. svetlo modra je manj nasičena kot primarna rdeča). Vsi ti odtenki so tudi poimenovani in pripisana jim je celo koda za html in rgb. S pomočjo tega se lahko učenci kasneje tudi likovno udejstvujejo v slikarskih računalniških programih.

Predstavitvena stran aplikacije Real Color Mixer

Mešanje dveh barv v razmerju 1:1

Mešanje dveh barv v razmerju 1:3

Seznam odtenkov modre barve

Poimenovan barvni odtenek s pripisano HTML in RGB kodo

V tretjem razredu osnovne šole se učenci spoznajo z barvno linijo ter barvno ploskvijo. Linija je lahko glede na tok neprekinjena, prekinjena ali točkasta; glede na obliko je ravna, nazobčana, krivuljasta, lomljena ipd.; glede na velikost pa so linije dolge, kratke, debele in tanke. H končni podobi linije pa veliko prispevajo tudi različna pisala. Kljub temu da učenci v prvi triadi navadno nosijo sabo veliko različnih pisal, vse od svinčnikov, do barvic, flomastrov ter kemičnih svinčnikov, pa se mi vseeno zdi, da bi lahko linije in pa tudi ploskve gradili v računalniškem programu, ki ima zelo obsežno izbiro pisal. Sprva sem želela izbrati aplikacijo Slikar, saj je dovolj enostavna, da bi jo tretješolci lahko uporabljali. Ampak vseeno pa se mi zdi, da so v današnjem času dovolj tehnološko usposobljeni in bi se lahko naučili uporabljati računalniški program Krita. Programa se ne bi naučili uporabljati, ker je za njih vselej pretežek, pokazalo bi se jim kje se nahajajo pisala (spodnji desni kot). Učenci bi tako gradili neko kompozicijsko sliko z uporabo različnih linij.

Računalniški program Krita

Izbira pisal

REZULTATI IN OCENJEVANJE

Od učencev se pričakuje da pridobljeno znanje o mešanju barv, ter raznolikosti lastnost linij uporabijo v končnem izdelku – slika z akrili na leseno podlago. Učenec mora na sliki uporabiti vsaj 3 različne barvne ploskve, ki zavzemajo ozadje in pa vsaj 5 različnih linij, ki potekajo po sliki. Učenec si pri barvnih ploskvah in iskanju odtenka, ki si ga želi uporabiti, lahko pomaga z aplikacijo Real Color Mixer. Linije se morajo vidno razlikovati, tako oblikovno kot tudi barvno in morajo izstopati iz ozadja. Kar pomeni, da morajo barvne ploskve biti manj nasičene, kot pa linije.

 

RAZVIJANJE DIGITALNIH KOMPETENC UČENCEV

Učenca tretjega razreda dojemamo kot osnovnega uporabnika. Pri tej nalogi razvija sposobnost obdelave informacij – na aplikaciji Google Play poišče aplikacijo Real Color Mix; učitelj mu razloži zakaj je aplikacija vredna zaupanja, če je aplikacija plačljiva ali ne ter razloži kje lahko to učenec preveri in pa kako se naloži, namesti in odpre. Tukaj se učenca tudi pouči o varnosti in varni uporabi spletnih storitev, v tem primeru nalaganje aplikacij. Razumejo, da vsaka aplikacija ni varna, saj lahko vsebuje virus. Učenec prav tako razvija sposobnost ustvarjanja vsebin in sicer gre za preproste elektronske vsebine, v tem primeru je to slika (linije) v programu Krita. Pri ustvarjanju le-teh se učenca opozarja in opominja o avtorski zaščiti del. Zelo pomembno je, da se o avtorski zaščiti ter avtorskih pravicah naučijo že v zgodnjih letih, saj jih hitreje ponotranjijo. Tako se bodo po vsej sreči že v naslednjih letih osnovne šole bolj pobrigali o navajanju virov pri izdelovanju raznih nalog ter PowerPoint predstavitev.

MNENJE

Ko sem govorila o aplikaciji Real Color Mixer, se mi je porajala misel o tem, da nam uporaba te aplikacije omogoča pri varčevanju barvnega materiala. Pri preizkušanju mešanja barv bi namreč vsak učenec porabil neko količino barve, sploh pa ko govorimo o učencih prve triade, se zavedam, da še nimajo toliko občutka glede količin uporabljenih in zavrženih materialov, torej zlahka zavržejo večje količine neporabljene barve, ki so si jo impulzivno stisnili na paleto. To bi se tudi dalo rešiti s tem da je učitelj tisti, ki barvo porazdeli med učenci, ampak vseeno gre za neko izgubo materiala (tudi izguba časa za pripravo ter čiščenje in večja poraba papirja). Pri aplikaciji Krita se lahko učenci spoznajo s sledmi, ki jih puščajo različne vrste čopičev in barvnega materiala (tako akrili kot akvareli), kar pripomore tudi k temu, da če učenec želi likovno ustvarjati, sedaj že ve na primer kakšne sledi oziroma poteze (pa tudi madeže) pušča kateri čopič ipd., tako da že ve, katere barve in pisala kupiti, da jih ne bo po prvi uporabi zavrgel.  Te aplikaciji sem izbrala predvsem zato, ker učencu podajata nek predogled in preizkušnjo teoretskega znanja v digitalnem svetu, ki je hitro dostopen in varčevalen. Verjamem pa tudi, da bodo nekaterim učencem, ki se zanimajo za likovno umetnost in likovno ustvarjanje, prišlo prav poznavanje obravnavanih aplikacij za nadaljno likovno udejstvovanje.

Deli
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
(Skupno 14 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...