Vektorska muca na blazini

Pri iskanju ideje kaj bi ustvarjala za to nalogo, sem se spomnila na to, da moram narediti še digitalno zgodbo, pri kateri delam s programom Story Jumper , kjer bom sličice narisala, ter jih vektorizirala. Zato sem si to nalogo vzela kot vajo in vektorizirala eno izmed skic muc, ki nastopajo v zgodbi.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Začela sem s tem, da sem fotografirala skico, jo prenesla na računalnik in uvozila v nov dokument InkScape-a. Z orodjem ”draw bezier curves and straight lines” sem delala linije po skici in tako dobila osnovne oblike. Linije sem kasneje ukrivljala in oblikovala (z orodjem ”edit paths by nodes”) tako, da sem dobila želeno figuro. Liniji, ki je nastajala sem ”ukazala” določeno debelino in barvo. Ostala je kar črna. Mačke sem se lotila obrisovati po delih. Glavo posebej, nato ušesa, telo, itd. Tako sem oblike lahko kasneje pobarvala in jih sestavila v obliko muce.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Ko sem začela like sestavljati v pravo obliko, sem določene morala postaviti v ospredje ali ozadje, da sem lahko npr. ušeska postavila malenkost za glavo. To sem naredila tako, da sem med ”object” izbirami pritisnila na ”raise” ali ”lower”.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Nato sem na enak način narisala še blazino in njene dodatke. Detajl ob robovih sem naredila tako, da sem spet uporabila orodje ”draw bezier curves and straight lines”, le da sem zdaj nastavila še to naj riše krivulje. Tako sem dobila spiralo.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Spet na enak način sem med ravne linije, ki povezujejo robove blazine, narisala majhne črtice, ki sem jih ukrivila, potem pa prostor med njimi še pobarvala z orodjem ”fill bounded areas”.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

S čopičem ”draw calligraphic or brush strokes” sem muci dodala nekaj senc. Narisane poteze sem nato malce zabrisala z opcijo ”blur” in barve naredila bolj prosojne.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Ko sem mački narisala obraz, sem dodala še obrvi. Vse to sem naredila s funkcijami in orodji, ki sem jih uporabljala do zdaj. Potem sem se odločila, da bi maček bolje izgledal, če bi imel kakšen vzorec, zato sem narisala trikotnike, ki sem jih preoblikovala in pobarvala, ter postavila na muckovo telo. Spet sem uporabjala enake funkcije, le različen vrstni red, itd.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Pred prejšnjo stopnjo sem blazini dodala še nekaj plastičnosti tako, da sem z orodjem ”draw freehand lines” prostoročno narisala oblike podobne packam, ki sem jih potem še oblikovala in pobarvala ter postavila na blazino. Pozabila sem narediti posnetek zaslona.

Med celotnim potekom dela, sem še na začetku velikokrat začela znova, ker se mi je zdel postopek zamuden. Bila sem tudi prepričana v to, da obstaja lažja pot, zato sem si ogledala nekaj video vodičev na Youtubu in se nato odločila za meni najlažje in primerne načine dela. Vmes sem posamezne figurice združevala v skupine, da sem jih lahko vse naenkrat premikala po delovnem prostoru. Na koncu sem fotografijo odstranila in na podlagi je ostal le še končni izdelek.

Muca spi na blazini

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Izdelava vektorske grafike je spet predstavljala nek nov izziv. Po rastrski sem mislila, da bo lažje, pa v resnici ni bilo, ker sem se spet našla v novem programu, vmes sem iz dela na šolskem računalniku prešla na delo na domačem in v malce drugačnem (v angleškem jeziku) programom. Kar je spet otežilo zadevo. Pri delu na računalniku, pri ustvarjanju grafik, ali pa pri obdelovanju fotografij, se vedno znova znajdem v situaciji, ko spoznam nekaj osnovnih funkcij, nato pa želim za vse uporabiti samo te. Sicer vem zakaj – zato, ker mi takšno delo ni toliko všeč, da bi si vzela toliko več časa, da bi program spoznala do te mere, da bi vedla katero orodje in kakšen način dela je primeren za cilj, ki sem si ga zastavila. Tega se zavedam, pa se vseeno mučim z enimi in istimi orodji, kar pomeni, da izdelek ne more biti tako dober kot bi lahko bil. Druga stvar, ki me je begala, je bilo razlikovanje in postavljanje meja med rastrsko in vektorsko grafiko. V teoriji mi je jasno kakšna je razlika in sem se teh smernic probala držati, pa sem si vseeno dovolila osenčiti mačko na tak način, ki je bolj primeren za rastrsko grafiko. Pred delom sem si ogledala veliko vektorskih del živali in videla sem, da so, ne glede na to, da gre za vektor, osenčene, zato sem si tudi sama želela takšnega učinka (”plain” muca je zgledala dolgočasno … ), pa me je na tej poti spet omejevalo to, da nisem vedela kako pravilno in primerno doseči to. Zato sem se pri tem malce lovila … Skratka, ne glede na to, sem se pri igranju s programom vseeno naučila veliko novega. Pred tem ne bi znala narediti nobene muce, zdaj pa znam vsaj nekaj. Verjamem tudi, da me bo grafično ustvarjanje kdaj premamilo in se bom sama naučila še več.

Vsi projekti do zdaj so mi bili všeč, vektorska še najbolj. Poleg drugega, tudi zaradi tega, ker sem videla koliko časa mi je vzelo ustvarjanje ene muce, zato se bom digitalne zgodbe lotila raje z risanjem in barvanjem, vektoriziranje 10-ih muc bom pa pustila za drugič … 😀 Razen, če dobim čez noč ogromen zagon in se naučim to početi zelo hitro in enostavno.

Tako kot nam bo znanje o rastrski grafiki prišlo prav na karierni in študijski poti, nam bo tudi znanje o vektorski. Najbrž še bolj, ker je vektorska grafika za hitro ustvarjanje nekih enostavnih oblik in figur, primernejša.

(Skupno 90 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost