Vektorska Grafika – Mother Superior
Za vektorsko delo sem se odločila narediti digitalno sliko izmišljenega lika, ki se imenuje “Mother Superior” in je nakratko povedano, demonska nuna. Izbrala sem si to temo, saj sem nameravla narediti ploskoviti prikaz tega lika, saj njena oblačila sa dolga in jih zaradi tega nosi nagubane naokoli v svojem naročju, kar izgleda zanimivo v ploskoviti prikazbi. Izbrala sem si jo tudi zaradi drugih ploskovitih detaljev kakor je njen “nebški sij” iz 13 zvezd. Taka ploskovita ilustracija se bi enostavno uprizorila s vektorskim programom kakor je Inkscape.
Potek Dela
Najprej sem naredila fizično skico slike, ki sem jo nato slikala in odprla v programu inkscape.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Najprej sem naredila naj enostavnejši del slike. To je bilo ozadje. Odločila sem se za kot kri temno rdeče ozadje in svetle zvezde, ki so “božanski” sij za glavo. To sem naredila s uporabo oblike kvadrata in kroga za rdeče dele. Za zvezde pa sem naredila rumene linij, ki sem jih nato kopirala in ponovno uporabila.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Po izdelanem ozadju sem naredila nov sloj oz. “layer” na katerim sem naredila obraz. Seveda sem za lažjo izdelavo tega skrila solj ozadja. Uporabila sem orodje “Draw Beizer”, da sem naredila obliko oči in jih potem preoblikovala s orodjem “edit path by nodes”, da so pasali na skico. Isto sem potem naredila tudi s preosatlim obrazom.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Nato sem pod potezami obraza na novem sloju naredila kožo.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Na istem solju sem tudi oblikvala njeno ogromno roko.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Postopki za oblikovanje vsega tega so zmeraj isti, in niso zakomplicirani. Ustvarim obliko, “stroke”, to je obroba, je nevidn, “fill” to e barva oblike, je pa v zaželeni barvi. Bod slojem kože sem nato delal sloj za njena oblčila, kot je njeno pokrivalo za glavo.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Ko sem naredila ogromni del telsenega pokrivala sem njemu zmanjšala vidljivost oz. “opacity”, da sem lahko sledila skici in delala gube od tkanine ki jo je nosila.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Ko sem dobila vse zaželjene oblike gub, sem se nato poigrvala z njihovimi barvami in poskušala dobiti privlačno igro svetlih in temnih odtenkov barve.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Med delom sem tudi razvila nove kompetence z programom inkscape, in sem se zato odločila na novo narediti zvezde v ozadju.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Nato sem na obrazu dodala senco, ki je obraz dopolnila. In sem spermenila barve oči iz zelene v rumeno, da je barvna paleta slike ostla sorodna s rumenimi in rdečimi odtenki, in bila tako v celoti poenotena.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Sliko sem nato izvozila v PNG file.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Refleksija
To je bilo moje prvo konkretno delo z programom inkscape. Seveda, ker sem šla na srednjo šolo za grafično oblikovanje ni bilo moje prevo vektorsko delo, ampak tam smo delali nz programom adobe ilustrator. AI se zelo razlikuje od inkscape, in sem zaradi tega se velikokrat zgubila in iskala razne funkcije. Proti sredini dela sem se bolj udomačila s programom in je bil potek dela lažji. Če bi imela več časa bi vrjetno že dlje delala na tej grafiki in jo naredila bolj kompleksno s še večjim številom ploskev, saj tudi največ lasa mi je vzelo natančno oblikovanje krivulj. In sem ponosna na končni izdelek.
Glede na kriterije za oceno se mi moj izdelek zdi dober, ampak ni odličen. Prikazan motiv je bil izredno enostaven ze uprizoritev in je bila uporaba funkcij skromna. Lahko si bi izbrala bolj kompleksen motiv, ki bi potreboval večjo raznolikost za izdelavo. Ampak se tudi zavedam estetike svojega dela in osebnega okusa za bolj preproste vektorske slike, zato sem si tudi izbrala ta motiv.
Nikoli ne veš, kdaj natančno boš rabil pridobljeno znanje. Nevem če bom v študijskem leto še rabila narediti vektorske risbe. Lahko bi uporabila inkskape, a naredim skice za grafiko, pri kateri so izdeliki tudi ploskoviti. Ampak bom vrjetneje bolj uporabila v privatnem življenju, če me prileti inspiracija. V poklicu, je koristno vedeti veliko programov in kako se jih uporablje. Če postanem učiteljica likovnega pouka, bom lahko pridobljeno znanje uporabila, da učim svoje učence uporabo tega brezplačnega programa. In če ne postanem učieljica, lahko z prejšnim znanjem iz srednje šole postanem grafični designer.
Pri projektu mi je bila najljubša svoboda izbire motiva. Lahko si si izbral kakeršenkoli motiv si bi želel, samo da je primerno za vektorsko obdelavo. Taka svoboda dopušča izbiro nečesa, kar si zares želiš izdelati, in tudi vzviša motivacijo za izdelavo projekta. Za projekt, za vse projekte v resnici, mi ja najmanj ljubo bilo pisati refleksije. Sem oseba, ki veliko premišljule os sebi in svoji dejanjih, a te introspekicje mi je težko napisati, še posebej če se morajo držati nekega okvira za oceno.
In nerazumem, kaj natančno lahko sploh spremenim v definiciji projekta, da bi bila boljša? Tega nemorem vedeti, nemoram zapisati, to se mora storiti.