Rastrska grafika: Papiga Marta
Papiga Marta by Markič is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
V tej objavi bom prikazala postopek katerega sem uporabila za izdelavo svoje rastrske grafike v programu Krita. Pred začetkom ustvarjanja v samem programu sem svojo idejo motiva najprej na grobo skicirala na papir. Šele nato sem stopila z ustvarjanjem v digitalno okolje.
POTEK
Svoj izdelek sem ustvarjala z miško, saj nimam grafične tablice. Za začetek sem ustvarila ozadje, tako da sem preizkušala različne podane čopiče v prednastavitvah čopiča.
Spodnji dve sliki prikazujeta čopiče, katere sem večinoma uporabljala pri izdelavi svoje rastrske grafike.
Čopiči by Markič is licensed under CC BY-NC 4.0
Čopiči by Markič is licensed under CC BY-NC 4.0
Spodnja slika prikazuje plasti, ki sem jih ustvarila pri izdelavi svojega izdelka.
Plasti by Markič is licensed under CC BY-NC 4.0
Kot ozadje sem izdelala sončni zahod na morju, kar je predstavljalo mojo prvo plast.
Ozadje by Markič is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Za motiv sem si izbrala papigo, ki pristaja na kolu in na naslednji plasti ustvarila njeno grobo skico.
Skica by Markič is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Na tretji plasti sem svojemu motivu papige na kolu dodala barvo.
Papiga Marta by Markič is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Četrta plast je bila namenjena senčenju motiva. Na tej plasti sem barvano podobo papige glede na svoj vir svetlobe, sonce spredaj po občutku svetlila, na hrbtni strani pa temnila.
Papiga Marta by Markič is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Za konec sem ustvarila še peto plast, na kateri sem dodala vse majhne detajle. Popravila sem kljun svoje figure, oko ter dodala nekaj dodatne teksture perju.
Papiga Marta by Markič is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
Izdelek
Papiga Marta by Markič is licensed under CC BY-NC-SA 4.0
DOPOLNITEV IZDELKA
Svoj izdelek sem se odločila dopolniti.
Sprva sem nameravala dopolniti zgolj svoj motiv morja, saj se mi zdi ta premalo dovršen. Med dopolnitvijo tega pa sem se odločila nekoliko spremeniti tudi papigino perje.
Menim, da bi z uporabo drugega čopiča, z mehkejšimi prehodi motiv morja bolje prikazala. Čopič, katerega sem prvotno uporabljala za izdelavo morja na svoji rastrski grafiki sestoji iz geometrijskih likov, pravokotnikov. Ti pravokotniki so med seboj ločeni z ostrimi prehodi med sosednjimi barvnimi ploskvami, kar da vektorski učinek. Prav zaradi tega se mi ta čopič ne zdi najbolj primeren za uporabo v mojem delu, rastrski grafiki.
Za dopolnitev svoje grafike sem v kriti dodala dodatni dve plasti. Eno plast, ki sem jo dodala sem namenila dopolnitvi motiva morja, zato sem jo poimenovala preprosto morje. Drugo plast, ki sem jo dodala pa je služila za popravo perja na papigi. To plast sem ustvarila tako, da sem naredila kopijo plasti končni detail.
Plasti by Markič is licensed under CC BY-NC 4.0
Pri ustvarjanju motiva morja sem se odločila nekoliko dopolniti tudi nebo. Z preizkušanjem različnih podanih čopičev v prednastavitvah čopiča so me zelo pritegnila risala ali štampiljke z imeni _Stamp_Floor ter _Stamp_Mountains_Distant ter _Stamp_Water. Na spodnji sliki so ta prikazana s puščicami v spodnjem desnem kotu in se vrstijo po vrsti od zgoraj navzdol. Risalo z imenom _Adjust_Multiply, ki je prikazano s puščico v levem zgornjem kotu spodje slike, pa sem uporabila za upodobitev sonca ter senčenje.
Čopiči by Markič is licensed under CC BY-NC 4.0
Med delom sem se odločila dopolniti obzorje na svojem izdelku. Nekoliko sem spremenila barvo neba. S štampiljko sem ustvarila oblake, ki so proti soncu bolj bele, svetle barve, ko se pa od njega oddaljujejo posajajo rdeči in se temnijo. Dodala sem gore, ki sem jih dopolnila s senčenjem. Pri dopolnitvi te plasti, sem posvečala pozornost zgolj njeni zgornji polovici formata, saj sem v naslednji plasti nameravala dodati motiv morja, ki bo spodnjo polovico nastale plasti popolnoma prekril.
Spodnja slika prikazuje plast z imenom ozadje.
Ozadje by Markič is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Spodnja slika prikazuje plast z imenom morje. Na tej plasti sem popravila motiv morja. Ustvarila sem odsev sonca ter odseve gor v morju.
Morje by Markič is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Ob ustvarjanju sem se odločila popraviti perje papige. Želela sem ustvariti učinek, da papiga pristaja na kolu, krili s perutmi. To se mi je zdelo najbolje prikazati tako, da močno zabrišem zadnji del peres na perutih svoje figure. Odločila sem se podobno storiti tudi z repom papige.
Spodnja slika prikazuje plast Copy of končni detail.
Papiga Marta by Markič is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Za ta učinek kriljenja sem uporabila orodja, ki sem jih našla v prednastavitvah čopiča. Po vrsti so s puščicami na spodnji sliki prikazani _Blender_Basic, _Blender_Blur, _Blender_Knife_Edge in _Blender_Rake.
Čopiči by Markič is licensed under CC BY-NC 4.0
KONČNI IZDELEK
Papiga Marta by Markič is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Refleksija
Ta naloga mi je bila všeč. V programu Krita sem ustvarjala prvič. Nekaj časa sem potrebovala, da sem se navadila na sam program in orodja, ki jih ta ponuja za ustvarjanje, potem pa mi je izdelovanje rastrske grafike počasi steklo.
Pri izdelavi tega projekta sem se naučila uporabljati osnovne funkcije, ki jih omogoča program krita. Pri ustvarjanju sem veliko časa namenila poskušanju različnih podanih risal v prednastavitvah čopiča. Nekaj časa sem namenila nastavljanju potez miške v nastavitvah možnosti orodja, da bi poteze, ki sem jih ustvarjala z orodji bile čim bolj gladke, brez tresljajev, saj je z miško risanje precej težko.
Pri svoji rastrski grafiki bi spremenila to, da bi ozadje začela ustvarjati v drugi plasti in ne v prvi, kot sem to storila. Začela sem sicer ustvarjati v programu, pred ogledi videov, ki so bili priloženi v programu Microsoft Teams v IKT v izobraževanju LP v kanalu Seminarji ter Vaje 2. skupina. Pri tem sem naletela na težavo z brisanjem na spodnji ploskvi, saj sem ustvarjala naravnost na papir in ko sem tega izbrisala je ostala spodaj praznina. Zaradi te napake na prvi plasti nisem uporabljala orodja radirke, za korekturo svojih linij, pač pa funkcijo Ctrl + Z, ki mi je ob zgrešeni potezi mojo zadnjo napravljeno potezo izbrisala.
Največ časa sem pri delu namenila raziskovanju različnih risal, ki bi najbolje orisala perje figure ter teksturo lesa na kolu na katerega papiga pristaja. Precej časa sem namenila tudi korekturi svojega izdelka in sicer dopolnitvi ozadja, popravljanju svojega motiva morja. Želela sem na čim bolj realističen način ustvariti morje, nebo, sončni zahod in gore.
Menim, da mi je naloga kar uspela. Izdelek, ki sem ga ustvarila ima mehke prehode in veliko tekstur. Krita je program, ki se ga uporabljamo za izdelavo rastrske grafike. Orodja so temu primerna. Z njimi lahko svoje ustvarjene figure lepo senčiš, jim dodaš plastičnost in vse majhne detajle ter teksture. Poudarek ni na ostri črti in ploskvi, kot to omogočajo programi, primerni za izdelavo vektorske grafike. Trudila sem se da bi bilo linij, ki spominjajo na vektorsko grafiko čim manj.
Pridobljeno znanje mi bo gotovo prišlo prav v prihodnosti. Uporabim ga lahko, kadar se bom odločala kako ustvarjati določen izdelek, da bo ta primeren za tisk. Če bi bila v situaciji, ko izdelujem nekakšen veliki plakat, bi tega ustvarjala z vektorskim programom, saj se pri povečavi linije ne spremenijo. Pri rastrski (bitni) grafiki pa je slika sestavljena iz manjše mreže slikovnih ploskev, kvadratkov. Večja kot je resolucija ali ločljivost, več točk zajema mreža na bitni sliki. Vsak ta kvadratek ima svojo barvno vrednost (red, green, blue). Pri povečavi, bi se ta slikovna polja, točke lahko opazile. Pri transformaciji rastrskega izdelka pride do popačenja.
Pri izdelavi svojega projekta sem uživala, kljub malim zapletom, ki sem jih imela na poti ustvarjanja. Najljubše mi je bilo iskanje barvnih odtenkov v naprednem izbirniku barv in senčenje ter preizkušanje različnih risal. Zanimivo bi bilo tudi poizkusiti kako bi izgledalo ustvarjanje na grafični tablici, ko pisala lahko uravnavaš tudi s pritiskom. Najmanj mi je bilo všeč to, da sem težko ustvarila ravno črto. Najbolj se je to pokazalo pri gladini morja, horizontu, ki bi moral biti raven in vzporeden z spodnjim in zgornjim robom dela. Večkrat zapored sem ga morala brisati, ker je ta deloval postrani.
Zelo mi je všeč barvna modelacija same papige. Svetlobe in sence na sliki ustvarjajo dramatično vzdušje, kar nas kot gledalca nemudoma pritegne. Odličen primer dela, za katerega je primerna programska oprema za rastrsko grafiko. Prehodi, senčenje, teksture so v Kriti dobro realizirane. Morda bi bila lahko za morje uporabljena nežnejša tekstura. Zahteve projektne naloge so izpolnjene. Licence, postopek, posnetki zaslona, refleksija…. Zelo lepo ustvarjeno delo, le tako naprej:)
Hvala za tako lep komentar in spodbudo. 😀 Motiv morja bom še popravila.
V delu je zelo lepo prikazana svetloba in odsev nje v morju. Tudi barve so zelo lepo uporabljene in s pomočo teksturiranih čopičov ustvarjajo lepo teksturo na papigi in v morju. Delo bo lahko izboljšala tako, da bi v morje dodala malo več različnih odtenkov in da bi papigini glavi dodala še malo več detajlov. Poleg tega bi k objavi lahko dodala še opis postopka dela. Drugače mi je delo zelo všeč in me je navdihnilo, da še sama ustvari kaj takega.
Najlepša hvala, pri nadaljnjem ustvarjanju bom to upoštevala. 🙂 Postopek, pa sem do danes že vključila v objavo.
Pri tem izdelku mi je všeč to, da sta papiga in kol narejena v takšni tehniki, da izgledata, kot da sta iz kakšne stop motion animacije iz plastelina. Odtenki so čudoviti, všeč mi je prelivanje hladnih in toplih barv. Pohvalila bi tudi zelo realistično prikazano sonce. Malo me zmoti le primanjkljaj odtenkov v morju, saj bi avtorica lahko malo bolje prikazala odbijanje svetlobe od valov. Prav tako bi bilo treba k objavi dodati še kakšen komentar glede postopka izdelave.
Hvala za to konstruktivno kritiko, upoštevala jo bom pri dopolnitvi mojega izdelka. Tudi meni se zdi smiselno, da morje in valove še nekoliko dodelam. 🙂
Lepo je ponazorjena svetloba in senca. Barve so tudi lepe in lepo so uporabljeni teksturirani čopiči. Edino kar manjka je detail in prostor. Z detajli bi lahko ponazorila teksturo perja in vode. Zdi se mi da slika zgleda malo preveč 2D, koristili bi ji prostorski ključi in ločevanje objektov. Zelo pa mi je ušeč občutek, ki ga slika ponazarja.
Hvala za podano iskreno mnenje. Glede vode se z vami strinjam, delo nameravam še dodelati.