Projektno učno delo podprto z IKT
Pri nalogi projektnega učnega dela podprtega z IKT, bi se postavila v vlogo predmetnega učitelja likovne umetnosti. Namen naloge je, da razvijemo digitalne kompetence učencev. Postavila bi se v vlogo učiteljice 7. razreda. V šolskem učnem načrtu za sedme razrede naj bi se učili o barvnih skladnosti, zato bi bila moja aktivnost za učence izdelava barvnega kroga.
This work is marked with CC0 1.0
Učenci bi projektno nalogo delali individualno doma, saj bi pouk potekal preko svetovnega spleta, in sicer preko računalniškega programske opreme Microsoft Teamsa. Naloga učencev bo, da sami doma naredijo barvni krog – to morajo storiti iz tempera barv, lahko pa tudi z akrilnimi barvami. . Preden bi se lotili dela, bi jim jaz kot učiteljica podrobneje razložila barvni krog in njegov pomen. Razložila bi jim, da je to slikarski krog, ki prikazuje razmerja med barvami. Krog sestavljajo trije deli , to so primarne, sekundarne ter terciarne barve. V sredini kroga se nahajajo 3 primarne barve, rumena, modra in rdeča. Da bi dobili sekundarne barve moramo skupaj zmešati primarne barve, ter da dobimo terciarne moramo med seboj mešati primarne ter terciarne barve. Med razlago bi jim tudi še razložila, da so sosednje barve med seboj v harmoniji ter nasprotne barve so komplementarne barve. To so barve, ki so si v kontrastu oziroma v nasprotju med seboj. Te nasprotne si barve tudi delujejo v barvni kompoziciji bolj usklajeno med seboj. Med razlago bi jim razložila še razlike med toplimi ter hladnimi toni. Topli toni so na primer rdeča rumena in oranžna barva, hladni toni pa modra, vijolična ter zelena barva. Po tej predstavitvi barvnega kroga bi z učenci opravili še kratek kviz z pomočjo spletne strani Kahoot!. Preko omenjenega kviza bi razbrala ali so učenci poslušali in razumeli mojo razlago, saj se mi zdi kviz odlična in zabavna ideja za preverjanje znanja . Če bi bili v večini slabi rezultati bi učencem, ki niso razumeli na kratko ponovno razložila. Po končanem predavanju je njihova naloga, da barvni krog naredijo individualno doma z uporabo tempera ali akrilnih barv
Po razlagi ter kvizu, bi jim za led e poslala še kratek video na spletni strani YouTube, v katerem je nazorno in lepo v parih minutah prikazano, kako morajo konstruirati barvni krog . Video posnetek je dolg 4 minute. Znotraj videoposnetka ni nobene verbalne razlage, zato bodo vsi razumeli kaj morajo narediti. Če bodo imeli učeni kakršnakoli dodatna vprašanja ali pomoč, bom vedno na volj. Za dokončanje celotne naloge bodo učenci imeli na voljo 1 teden oz. do našega naslednjega srečanja.
Pri nalogi bi uporabila 3 storitve oziroma aplikacije, to so Microsoft Teams, YouTube ter Kahoot. Teams je spletno središče, ki povezuje ljudi ter nam omogoča srečanja na daljavo. Microsoft Teams bi uporabila za spletni pouk, kjer bi se srečevali kot na urniku, seje naj bi trajale po 90 min. Znotraj posamezne seje bi učencem sama razložila vse naloge, ki jih morajo opraviti, kako poteka ocenjevanje ter jim nekaj časa pustila še za samostojno delo. Celotna razlaga bi trajala približno 30 minut, kar pomeni, da bi učencem za samostojno delo in morebitna vprašanja glede dela ostalo še 60 minut.
Kahoot je spletna stran dostopna vsem. Je učna platforma, ki temelji na kvizih, ki so narejeni kot igra. Spletna stran je namenjena ustvarjanju iger ter tudi predstavljanju raznih tem. Na strani lahko vsak naredi svoje kvize, na temo, ki se mu zdi zanimiva. Kviz se mi zdi zanimiv in zabaven način za preverjanje znanja; zdi se mi manj stresen od klasičnega načina preverjanja znanja s testi, vseeno pa kviz lahko postane nekoliko tekmovalen. Za uporabo spletne strani Kahoot bodo učenci uporabili svoje mobilne telefone, za katere predvidevam, da jih imajo vsi pri roki.
YouTube je eno izmed bolj popularni spletnih strani ter tudi aplikacija s katero smo vsi seznanjeni . Namenjena je predvsem preiskovanju, poročanju, presojanju, povzemanju, priporočanju, ter še veliko več. Na strani je objavljenih več milijonov videoposnetkov, ki si jih ljudje lahko ogledajo, lahko pa objavljajo tudi svoje video posnetke. Predvidevam, da je spletna stran YouTube znana vsem učencem, zato menim da pri uporabi le-te ne bo nobenih težav.
Rezultati, ki bi jih pričakovala so, da učenci pridobijo večje znanje o barvah ter to znanje znajo uporabiti tudi na naslednjih predavanjih. Poleg znanja, bi se naučili tudi mešanja barv. Kriteriji za ocenjevanje sledeči:
- Znanje o tem kaj je barvni krog,
- katere so komplementarne barve ter kateri so topli in hladni toni.
- Pri tej nalogi morajo znati razlikovati barvna nasprotja, ter to znanje uporabiti pri naslednjih slikarskih likovnih nalogah.
- Gledala bom tudi na njihovo likovno tehniko.
- Pomembna bo njihova natančnost pri izvedbi naloge. Pozorni bodo morali biti ali se barve med seboj prekrivajo ali ne ter tudi na to, da je barvanje likov znotraj označenega polja.
- Pomembna je tudi sama konstrukcija barvnega kroga in če so ga naredili po pravilih oziroma, če so sledili že prej poslanemu videoposnetku.
- korektnost barvnih odtenkov, kako so barvni odtenki podobni originalu.
Pričakovano je, da to nalogo opravijo vsi učenci, saj bo to znanje uporabno, uporabiti pa ga bodo morali v naslednjih urah pri predmetu likovne vzgoje.
Pri nalogi bodo učenci razvijali kompetence predmeta prav tako pa tudi digitalne kompetence. Pri nalogi ter sami predstavitvi bodo učenci uporabljali 3 programe, s katerimi bodo razvijali predvsem kompetence pri informacijski pismenosti, saj informacije pridobijo preko aplikacije YouTube, kjer je znotraj video posnetka razloženo, kako se lotiti dodeljene naloge. Podatke za opravljanje naloge bodo našli s pomočjo enostavnega iskanja v digitalnem okolju, kar jim bo koristilo tudi pri nadaljnem iskanju pri drugih predmetih ali pa na splošno v prihodnosti.. Namen razvijanja te kompetence je tudi ta, da so učenci zmožni prepoznati različne spletne strani ter poznanju namena le-teh. Pri tej nalogi bodo spoznali Kahoot in si bodo pomagali z videoposnetkom, v katerem ni prikazanega celotnega postopka izdelave izdelka. Prikazan je le začetni del nadaljevati pa morajo sami. S tem bodo umeščali in poustvarjali digitalne vsebine.. Preko Kahoota se tudi uči ter obnavlja znanje z digitalnimi vsebinami.
Brez spleta 2.0 danes veliko stvari nebi bilo mogočih. V današnjih časih smo vedno bolj odvisni od spleta in le-ta nas je še bolj povezal s spletnimi aplikacijami ter tudi nekatere stvari na splošno olajšal. Splet 2.0 nam bolje omogoča interakcijo z ostalimi uporabniki, ter tudi nam samim omogoča ustvarjanje različnih digitalnih vsebin. Splet je tudi uporabnikom lažje dostopen ter ima tudi večjo vlogo pri soustvarjanju. Pomaga nam tudi Bloomovo pedagoško kolo, katero nam lahko hitro pomaga najti aplikacije ki nam bodo olajšale delo. Pri vsaki skupini aplikacij je tudi razloženo, čemu so namenjene, kar postopek iskanja zelo olajša.
Viri:
Carretero S., Vuorikari R., Punie Y. (2017). Okvir digitalnih kompetenc za državljane. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno s https://www.zrss.si/pdf/digcomp-2-1-okvir-digitalnih-kompetenc.pdf
Natalija F. Kocjančič…[et al.]. (2011). Likovna vzgoja. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. Pridobljeno s http://mizs.arhiv-spletisc.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje/os/prenovljeni_UN/UN_likovna_vzgoja.pdf (str. 16, 20)
Slika pridobljena na https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Farbkreis_Itten_1961.svg