Kapljica

Kapljica by Markič is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Za glaven motiv sem si izbrala dežno kapljo. Kaplja pade z neba, pod njo pa je drevje. Kadar pada med krošnjami, jo tam ujamejo drevesne vitice in se z njo poigravajo.
Sprva sem želela v svojo animacijo vključiti zarodke. Dežna kaplja bi padla z neba, pristala na listu in ko bi povzela po listu ali drevesni vitici, bi se v njej istočasno razvijal zarodek. Na koncu bi kapljica z zarodkom padla z lista.

Potek izdelave

Svojo računalniško animacijo sem ustvarila v programu Krita.

Animacijo sem začela ustvarjati na drugi plasti. prvo plast, ozadje sem pustila prazno. Skupaj z ozadjem sem ustvarila 14 plasti.
Na drugi plasti z imenom ozadje sem sem ustvarila nebo ter sonce, kasneje pa tudi oblake. Naslednjih 5 plasti v moji animaciji sem uporabila za izdelavo dreves. Želela sem jih namreč ustvariti tako, da so bila razporejena v različne prostorske plane, da bi nekoliko pridobila na učinku prostora.
Potem sem začela ustvarjati zelene drevesne vitice. Vsako vitico sem ustvarila na svoji plasti, da sem jo potem lažje senčila in sproti še urejala.
Nato sem ustvarila plast z imenom zarodki kapljica ter jo umestila med plasti, na katerih so bile vitice. To sem storila zato, ker sem želela da se nekatere vitice gibljejo pred dežno kapljo, druge pa za njo.
Kot zadnje sem v svojo animacijo vključila plast z imenom zaključek. Na tej plasti sem ustvarila vitico, ki izriše začetnice mojega imena, KM.
Zgoraj sem ustvarila še dve plasti z imeni zarodki ter oblaki, ki pa sem jih pustila nevidne. Na plasti zarodki sem si zgolj skicirala obris dežne kapljice, da bi mi bilo lažje jo izrisati v plasti z imenom zarodki kapljica. Plast oblaki pa mi ni najbolje uspela, zato sem tudi to plast pustila nevidno.

Plasti by Markič is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Med ustvarjanjem animacije sem sproti dopolnjevala vsako plast. Nobene plasti nisem dojemala kot neko zaključeno celoto, ki ne potrebuje več urejanja. Ena poteza me je peljala v drugo in tako so morali popravki nastajati sproti.

Kot pri projektni nalogi Rastrska grafika sem tudi pri animaciji uporabljala podobna orodja, ki sem jih našla v Prednastavitvah čopiča. Doma nimam grafične tablice, zato sem svoje poteze ustvarjala z miško.

Čopiči by Markič is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Animacija, ki sem jo ustvarila ima skupno 920 okvirov (frames). Določila sem hitrost predvajanja, ter primerno število okvirov, ki sem jih določila glede na hitrost predvajanja, kot je spodaj prikazano na sliki.

Frames by Markič is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Končni izdelek – Kapljica

Kapljica by Markič is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Refleksija

Pri tem projektu sem se naučila združiti znanje, ki sem ga pridobila pri prejšnjih projektnih nalogah, Kreiram na spletu, Rastrski ter Vektorski grafiki. Naučila sem se osnove animacije in res spoznala kako zelo ključna je uporaba več plasti.

Če bi imela več časa bi dodala tudi zarodek, kot sem si to na začetku zamislila. Malenkost sem razočarana, ker mi to ni uspelo izpeljati. Izboljšala bi tudi svoje plasti dreves, saj sem želela bolj dramatičen 3D učinek, kot pa je nastal na končnem izdelku. Drevesne krošnje bi še malo senčila. Prostorske plane, ki so bolj oddaljeni od opazovalca bi ustvarila nekoliko manj detajlne in v nepestrih barvah, za plane, ki pa so nam bližje bi uporabila bolj močne, pestre barve ter več pozornosti namenila detajlu.

Največ časa sem posvetila gibanju dežne kapljice ter zelene drevesne vitice. To dvoje vzelo največ časa, sploh pa v tistem delu animacije, bolj pri koncu, ko se drevesna vitica igra z dežno kapljico. Tam sem želela ustvariti takšen učinek, kot da kapljica polzi po površini vitice. Razmišljala sem, kdaj se bo hitreje gibala in kdaj se giblje počasneje ter glede na to prilagodila posamezne prizore ali okvire (frames).

Menim, da sem nalogo dobro izpeljala. Ni dvoma, da je bila ta naloga najtežja izmed projektnih nalog in sem med izdelavo te naletela na kar nekaj ovir, vendar mi je uspelo. Sicer obstaja zmeraj prostor za izboljšavo, vendar sem z svojo nalogo zelo zadovoljna. Uspelo mi je tudi vključiti glasbeno podlago, kar sem na samem začetku mislila da mi ne bo.

Pri projektu mi je bilo najljubše samo ustvarjanje animacije. Zelo zabavno mi je bilo izdelovati drevesne vitice. Najljubše mi je bilo to, ko sem med samim ustvarjanjem večkrat zavrtela video predogled, da sem videla kako izpade določena ustvarjena poteza in ali moram še kaj popraviti ali spremeniti. Najljubše mi je bilo videti to, kako se moje ustvarjene slike spremenijo v video.
Najmanj ljubo mi je bilo to, da je program delal na trenutke zelo počasi. Sproti sem shranjevala poteze, vendar je za eno takšno shranjevanje potreboval kdaj tudi do petnajst minut. Na začetku tega nisem opazila, bolj kot pa je animacija postajala kompleksna, počasneje je deloval program. Velikokrat je na koncu program zamujal tudi, ko sem poskušala s čopičem ustvariti določeno potezo.

Ta projekt mi je bil najljubši in spremenila ne bi ničesar.

Viri

Glasba: Alex, Wake Me UP

Wake Me Up by Alex is licensed under CC BY-NC 4.0

(Skupno 82 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Orodna vrstica za dostopnost