Gozdna rastarska grafika
Za to projektno nalogo sem si spet izbrala podobe iz narave. Na internetu sem videla nekaj prisrčnih risb dreves in gozdičkov, zato sem se odločila, da bom naredila svojo verzijo. Ideja se mi zdi primerna za izvedbo v Kriti, ker je polna barv, prelivanja in majhnih podrobnosti, ni pa tako pomembno, da so vse linije natančno usklajene med sabo. Poleg tega lahko različne materiale prikažeš z različnimi čopiči, kar se mi zdi enkratno.
Najprej sem si narisala okvirno skico drevesa s čopičem Basic-1, potem pa sem dodala še gobe za popestritev s čopičem pencil-3_large_4B. Nato sem ustvarila novo plast in začela z barvanjem neba. Spreminjala sem procent prekrivnosti čopiča in tako dosegla zanimivo prekrivanje barv. Barve sem izbirala s pomočjo naprednega izbirnika barv.
Čarobno Drevo: Razlaga1 by Jez is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Čarobno Drevo: Razlaga2 by Jez is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Nato sem ustvarila nove plasti – vsak del drevesa je na svoji plasti, vsakega pa sem tudi pobarvala z neko temeljno barvo, ki je predstavljala osnovo za nadaljnje delo. Za krošnjo in tla sem uporabila čopič waterC_basic_round-grain, za deblo pa Dry_roller, oboje z zmanjšano prekrivnostjo. Deblu sem dorisala manjše vejice in nekaj žil, ki so dodale teksturo – to sem naredila s čopičem Ink-7_brush_rough, ki sem mu zmanjšala prekrivnost. Barvne odtenke sem spreminjala po občutku, zelo prav pa so mi prišli barvni pasovi v naprednem izbirniku barv.
Čarobno Drevo: Razlaga3 by Jez is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Nadaljevala sem z dodelovanjem krošnje. To sem naredila s pomočjo čopiča Stamp_leaves, pri barvanju in senčenju debla, pa sem uporabila orodje Freehand selection tool. To orodje mi je omogočilo, da sem določila meje debla in ga tako brez težav obdelovala.
Čarobno Drevo: Razlaga4 by Jez is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Nato sem se lotila barvanja in oblikovanja gob in kamenja. Gobe sem si razdelila na tri dele: notranjost, bat in klobuk. Vsak del sem posebej označila z orodjem freehand selection tool. Za barvanje sem uporabila več različnih čopičev (Airbrush_soft, waterC_basic_round-grain, Charcoal_pencil_medium, Texture_random_particles, Texture_splat). Tudi kamenja sem se lotila na enak način. Kot je možno opaziti na skici, najprej nisem načrtovala vključiti kamenja, pa se mi je med samim ustvarjalnim procesom zazdelo, da bi lahko dodala še kakšne zaplate močnejših barv, da ne bo vse delovalo tako krhko. Na nebo sem nato dodala osnovo za kresnice – zmanjšala sem prekrivnost radirke Eraser_soft in kombinirala različne velikosti belih odtisov.
Čarobno Drevo: Razlaga5 by Jez is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
Za konec sem dodala sijaj gobicam, da so dobile svoj čaroben žar in pa obarvala kresnice s čopičem Airbrush_soft. Pri barvanju neba sem si pomagala še z orodjem Colour selector tool, da sem lahko dopolnila svetlejše dele neba s pravim odtenkom modre. S čopičem Texture_Starfield sem dodala še zadnje podrobnosti.
Čarobno Drevo by Jez is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
REFLEKSIJA
S tem projektom sem se naučila vse, kar vem o Kriti, saj sem jo uporabljala prvič. Prej pravzaprav sploh nisem nikoli digitalno risala, torej mi je bilo precej zanimivo spoznavati različne čopiče in kako delujejo plasti. Če bi imela več časa bi se delu seveda bolj posvetila in bila bolj natančna. Ne bi bilo slabo najprej narisati kaj manjšega, samo tako za pridobivanje znanja in občutka.
Največ časa sem posvetila deblu, saj sem ga sestavila na dveh plasteh, in sem imela kar precej težav s koreninami in iskanju pravega čopiča, ki ni premočen, pa vseeno omejen za žile. Tudi gobam sem se posvečala mnogo časa, saj sem želela vključiti mnogo podrobnosti. V splošnem sem za to delo porabila nepredstavljivo veliko časa, najprej zato, ker sem se učila, kako se program sploh uporablja, potem pa še zato, ker sem vse risala z miško in moje roke na žalost niso pretirano mirne. Glede na vse to, se mi zdi da je končni rezultat prav zadovoljiv in sploh ne tako porazen, kot sem se bala da bo.
To, da sem za izdelavo porabila toliko časa, me je zmotilo, še bolj pa me je motilo to, da nimam grafična pisala in sem kakšno linijo narisala stokrat, da je bila na pravem mestu. Mi je bilo pa všeč, da sem se vedno lahko enostavno vrnila en korak in začela znova, brez da bi uničila celotno delo. Poleg tega se mi zdi, da mi bo znanje digitalnega risanja prišlo še kdaj prav, če ne prej pa v šoli, ko bom učila in bom z veseljem učencem pokazala tudi tako možnost ustvarjanja.
Projekta ne bi spreminjala.