Rastrska grafika: iz fotografije v ilustracijo
V moji drugi projektni nalogi sem uporabila lastno fotografijo mojega psa in jo skozi projekt spreminjala v ilustracijo. Prvič sem uporabljala program Krita, s katerim sem imela tudi sprva kar nekaj težav.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Čisto na začetku sem fotografijo kopirala v program. Fotografijo sem položila na označeno mesto kamor kaže rumena puščica. Polje je sicer označeno s prekinjeno črto v katerem piše » Drag image in window to open«.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Nastavila sem jo tudi v primerno velikost in v vertikalno oziroma pokončno postavitev. To sem storila, tako da sem kliknila na storitev »Custom Document« nato pa še za potrditev funkcijo »Create«.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Nato sem uporabila pripomoček Charcoal Pencil_Medium, s katerim sem obrobila figuro mojega psa, tako sem si označila od kod in do kod smem s pripomočkom Blender_ Blur.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Osrednjo figuro sem pričela obdelovati s pripomočkom Blender_Blur, s katerim sem ustvarila zabrisano teksturo. V nastavitvah sem si tako tudi nastavila prekrivnost in velikost čopiča, to pa storimo tam kjer sem označila z rumenim okvirjem in puščico.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Ustvarjala sem predvsem v rdeče rjavih odtenkih. Pri detajlih pa sem uporabila pripomoček imenovan Bristles 1 in belo ter črno akromatično barvo.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Za učinek polnoplastičnosti pa sem tako kot pri ozadju uporabila pripomočka Adjust Dodge in Adjust Lighten ter Adjust Overlay Burn.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
S pripomočki kot so Adjust Dodge, Adjust lighten in Adjust Overlay burn sem se nekoliko približala odleskom, svetlobnim učinkom in občutku modeliranja oziroma občutku plastičnosti.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Te tri funkcije se mi zdijo izjemno zanimive in tako uporabniku omogočijo razvijanje kreativnosti in raziskovanja.
Moj cilj naloge je bil poustvariti fotografijo, v nekoliko zabrisanih linijah in z nekoliko pravljičnim pridihom, kot nekakšen animiran lik. Pred samim pričetkom izdelovanja naloge sem si pripravila orodja oziroma čopiče, radirko,.. Slednje, ki sem tako najpogosteje potrebovala, prav tako pa sem izbrala tudi barvno paleto, ki je temeljila predvsem na rjavo- rdečih, črnih in zelenih odtenkih.
Za ozadje pa sem uporabila Blender basic, ki pa prav tako ustvari zamegljeno podobo, tako pa sem ustvarila harmoničen odnos med elementi na sliki. V ozadju sem naredila tudi majhno mušnico. Sprva sem jo zarisala s Charcoal Pencil_Medium, nato pa pobarvala s Bristles 1 Details. Za učinek svetlobe, plastičnosti in tretje dimenzije prostora sem tako tudi uporabila orodje Adjust Dodge in Adjust Lighten ter Adjust Overlay Burn.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Na koncu pa sem ustvarila nekoliko spremenjeno, ilustrativno podobo mojega psa.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Potem sem fotografijo izvozila v obliki PNG dokumenta, saj pri slednji ni bilo uporabljenih toliko barvnih odtenkov, ki jih je sicer fotografija imela, zato pa sedaj datoteka ni več tako velika. Na koncu pa celoten proces enostavno potrdimo s funkcijo »vredu«.
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.
Refleksija:
Projekt se mi je zdel precej zahteven, saj sem se tako prvič soočila z digitalnim umetniškim ustvarjanjem. Projekt sem izdelala na prenosnem računalniku, z računalniško miško, saj nisem imela profesionalnih pripomočkov oziroma grafične tablice. To pa je bilo popolnoma novo zame, saj nikoli prej nisem digitalno ustvarjala. Na vajah pri predmetu IKT sem se tako tudi prvič seznanila s programov Krita. Več časa sem pri nalogi posvetila izdelovanju očesa, smrčka in odleskov. Slednji se mi zdijo pomembni elementi, ne samo zaradi njihove namembnosti, temveč dodajo vrednost sliki in gledalca nekako bolj pritegnejo. Znanje, ki sem ga pridobila s seznanitvijo programa, mi je tako vzbudilo željo po digitalnem umetniškem ustvarjanju, ki ga bom začela uporabljati kmalu v prihodnosti za izražanje najglobljih občutij ali pa morda pri poučevanju likovne umetnosti, saj bi tako popestrili običajno šolsko uro. Menim, da bi mi več časa omogočilo boljše umetniško izražanje, dodajanje popravkov in bi morda dodala kakšne dodatke. Tako sem s projektom zadovoljna, a če bi morala znova narediti nalogo bi ponovno izhajala iz moje fotografije psa. Digitalno risanje se mi zdi izjemno zanimivo, zabavno in interesantno za vključitev v učni načrt za osnovno ali pa srednjo šolo pri predmetu likovne umetnosti, saj sta umetnost in tehnologija dan danes tako rekoč tesno povezana . Najljubše mi je bilo to, da smo si motiv lahko izbrali sami, prav tako pa tudi tehniko ustvarjanja. Najmanj pa mi je bilo všeč, to da sem potrebovala kar nekaj časa, da sem se spoznala s programom, saj sem ga prvič uporabljala. Pri projektu ne bi spreminjala nič, saj se mi zdi dobro zastavljen s strani učnega načrta, ker se tako naučimo digitalnih kompetenc in različnih tehnik likovnega izražanja.