Vektorska grafika- David

Pri tretji projektni nalogi smo pri predmetu IKT smo morali ustvariti vektorsko grafiko, za katero sem si izbrala motiv Michelangelovega Davida.  Slednja je pravzaprav zgrajena iz krivulj, linij, točk in ravnine. Zanjo je prav tako značilno, da se njena ločljivost ne uniči tudi, četudi  jo povečamo, zmanjšamo oziroma jo kako drugače transformiramo.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Uporabljala sem program Inkscape, s katerim sem se tako tudi prvič soočila. V program sem uvozila fotografijo iz programa Pixabay, kjer sem fotografijo naložila, nato pa shranila datoteko in to potrdila z ukazom “vredu”. Sprva sem tako v programu Inkscape naložila fotografijo Davida. Uporabljala sem le eno plast, tako da sem neposredno razčlenila ploskve na fotografiji in jim dodala različne odtenke. Seveda pa sem skrbela za sprotno shranjevanje, shranjevala sem kot Inkscape SVG dokument.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Fotografijo sem nato uvozila iz Pixabay programa v program Inkscape in seveda kasneje to potrdila z ukazom “vredu”.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Slednjo sem tako obrobila in prekrila z členjenimi  ploskvami, ki sem jih ustvarila s pomočjo pripomočka »riši krivulje in ravne črte«. Nato sem ploskve pobarvala s poljubnimi barvnimi odtenki.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Pri oblikah, ki so zahtevale ovalne oblike, sem to storila z ukazom » naj bodo izbrana vozlišča mehkejša«. Slednja funkcija omogoča prostoročno reguliranje oziroma nastavljanje v željene oblike. Vozlišča označimo z dvojnim klikom na obliko, nato pa se poželji odločimo kašen ukaz bomo izbrali.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Celotno delo sem združila s funkcijo “združi”, tako pa je nastal en predmet.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Za projektno nalogo sem tako uporabljala predvsem zemeljske tone, tako najbolj prevladujeta zeleni in rjavi odtenki, v ozadju pa črna. Na sliki tako zaznamo nekakšen odnos med temnimi in svetlimi površinami.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Odločila sem se čim bolj poenostaviti osrednjo figuro. Pri laseh sem uporabljala zelenkast kolorit, medtem ko na obrazu in vratu sem uporabila sivkast in rdečkast kolorit.

Čisto na koncu pa sem celotno delo označila in shranila kot PNG dokument.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Končni izdelek je tako sestavljen  iz mnogo raznobarvnih ploskev, ki dajejo občutek kontrasta med svetlim in temnim. Za ozadje sem uporabila črno akromatično barvo. Ozadje proti obrazu deluje kontrastno, tako pa obraz deluje zelo osvetljeno.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Refleksija

Projekt se mi je zdel precej zahteven, saj sem se tako prvič soočila z ustvarjanjem vektorske grafike. Projekt sem izdelala na prenosnem računalniku, z računalniško miško, saj nisem imela profesionalnih pripomočkov oziroma grafične tablice. Na vajah pri predmetu IKT sem se tako tudi prvič seznanila  s programov Inkscape.  Sprva se mi je zdel precej zahteven in nerazumljiv program, a nato sem spoznala kako zanimiva je lahko vektorska grafika.

Več časa sem pri nalogi posvetila izdelovanju lasišča, oči in ušesom. Znanje, ki sem ga pridobila s seznanitvijo programa Inkscape, mi je tako vzbudilo željo po digitalnem umetniškem ustvarjanju, tako pa ga bom začela uporabljati kmalu v prihodnosti za izražanje najglobljih občutij ali pa morda pri poučevanju likovne umetnosti, saj bi tako popestrili običajno šolsko uro.

Menim, da bi mi več časa omogočilo boljše umetniško izražanje, dodajanje popravkov in bi morda dodala kakšne dodatke. Tako sem s projektom zadovoljna, a če bi morala znova narediti nalogo bi ponovno izhajala iz kakšne slovite umetnine. Digitalno risanje se mi zdi izjemno zanimivo, zabavno in interesantno za vključitev  v učni načrt za osnovno ali pa srednjo šolo pri predmetu likovne umetnosti, saj sta umetnost in tehnologija dan danes tako rekoč tesno povezana .

Najljubše mi je bilo to, da smo si motiv lahko izbrali sami, prav tako pa tudi tehniko ustvarjanja. Najmanj pa mi je bilo všeč, to da sem potrebovala kar nekaj časa, da sem se spoznala s programom, saj sem ga prvič uporabljala. Pri projektu ne bi spreminjala nič, saj se mi zdi dobro zastavljen s strani učnega načrta, ker se tako naučimo digitalnih kompetenc in različnih tehnik likovnega izražanja.

 

 

(Skupno 23 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dostopnost