Rastrska grafika – oblaki v vesolju

Za projektno nalogo pri predmetu IKT, kjer smo se učili o rastrski grafiki sem se odločila izdelati tudi svojo rastrsko grafiko. Za motiv sem si izbrala fotografijo oblakov, ki sem jo pridobila s strani pixabay. Svojo grafiko pa sem izdelala v prosto dostopnem programu Krita.

POTEK DELA

Motiv, ki sem ga izbrala iz predhodno omenjene strani pixabay je primeren za izdelavo rastrske grafike, saj ni sestavljen iz barvnih ploskev, ampak barve nežno ter mehko prehajajo ena v drugo. Na tak način lahko ustvarjamo tudi rastrske grafike, saj lahko operiramo z mehkejšimi prehodi barv, njihovim prelivanjem, senčenjem, zabrisovanjem, … ter tako ustvarimo realistične podobe. Izbrano fotografijo sem tako prenesla na računalnik in jo uvozila v program Krita.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Ko je bila slika uvožena v program, sem za podlago oziroma “canvas” izbrala črno barvo. Za risanje sem izbrala čopič Basic 5 Size Opacity, saj sem z njim lahko zarisala poteze z mehko sledjo in brez teksture. Za obris sem nastavila velikost čopiča na 27 px, prekrivnost pa sem ohranila na 100%. S funkcijo dodaj novo plast sem dodala novo plast in glede na fotografijo zarisala obris oblakov, ki sem jih hotela uporabiti za nalogo.

 

 

 

 

 

 

 

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

 

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Ko sem dobila želen obris, sem izključila plast, na kateri je bila fotografija in jo s tem naredila ne vidno. Tako sem dobila obris oblakov na črni podlagi in s tem preverila samo umestitev motiva v format.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Za risanje motiva sem zopet izbrala čopič Basic 5 Size Opacity.  Grafiko sem sestavila iz posameznih barvnih lis, ki so se ujemale z originalno fotografijo. S funkcijo Color Selector Tool sem izbrala barvo na sliki in jo nato s čopičem zarisala na svoj izdelek. To sem ponavljala toliko časa, da sem zapolnila vse oblike, ki sem jih predhodno obrisala. Prekrivnost barv sem ohranila na 100%, velikosti čopiča pa sem menjavala skladno z velikostjo posameznih barvnih lis. Po končanem nanašanju barv sem izklopila plast z originalna fotografijo, da sem dobila motiv na črni podlagi. Prav tako sem v naslednjem koraku izklopila plast z obrisom.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

V naslednjem koraku izdelave grafike sem čopič Basic 5 Size Opacity zamenjala s čopičem Blender Blur, s katerim sem zabrisala ostre linije med barvnimi lisami in s tem ustvarila bolj realističen in mehkoben učinek. Tokrat sem velikost čopiča povečala na 140 px, prekrivnost pa sem zmanjšala na 40%.

 

 

 

 

 

 

 

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

V zadnji fazi sem oblaku dodala ozadje – postavila sem ga v vesolje. S čopičem Texture Splat sem zarisala zvezde. Prekrivnost sem ohranila na 40%, zato da oblaki ostajajo v prvem planu in jih ozadje ne zasenči.

 

 

 

 

 

 

 

Licenca Creative Commons

To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Ko je bila naloga zaključena, sem jo izvozila v PNG obliki.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

KONČNI IZDELEK

Licenca Creative Commons
To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna.

REFLEKSIJA

Z izdelavo te projektne naloge sem pridobila veliko, saj se predhodno nisem nikoli ukvarjala z digitalno umetnostjo, zato tudi ne z rastrskimi grafikami. Tako sem spoznala celotnem program Krita in njegove funkcije; od najbolj osnovnih – kako uporabljati plasti in pisala, do tistih kompleksnejših, s katerimi sem ustvarila celotno grafično podobo. Bolj kot sem program raziskovala, lažje je šlo.

Če bi imela več časa za izdelavo projektne naloge, bi se še bolj poglobila v program in ga bolj raziskala. S tem bi lahko posamezne barvne lise izdelala elegantnejše in lepše, verjetno bi s tem porabila tudi manj časa za izdelavo.

Največ časa sem posvetila barvanju grafike. Moj motiv je sestavljen in najrazličnejših odtenkov, zajeti pa sem jih morala karseda največ, zato da sem ustvarila prepričljivo reprodukcijo.

Pri projektiranju mi je bilo lepo videti kako se znanje, ki sem ga pridobila z raziskovanjem programa lepo transformira v končni izdelek. Negativnih pogledov na samo nalogo nimam. Prav tako je v definiciji ne bi spreminjala, saj smo z njo pridobili uporabne kompetence za svojo nadaljnjo pot. Pridobljeno znanje bom s pridom uporabljala, saj sem spoznala čisto novo vejo ustvarjanja, ki mi predstavlja velik izziv, predvsem zato, ker so potrebne popolnoma druge kompetence za digitalno ustvarjanje, kot pa jih potrebujemo pri klasičnem ustvarjanju s klasičnimi mediji. Hkrati pa lahko ustvarimo zelo prepričljive izdelke z najrazličnejšimi orodji, kar pa mi je zelo zanimivo. Menim, da bom znanje uporabljala za ustvarjanje in lastno izražanje tako med študijem, kot tudi po njem.

Svoj izdelek bi ocenila kot dober, saj sem upoštevala vse navedene kriterije.

(Skupno 72 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost