Rastrska grafika – mucek

Postopek

Za to nalogo sem si izbrala fotografijo mojega mucka, ki je bila sicer slabše kvalitete a to ni pretirano oviralo mojega dela. Fotografija se mi je zdela primerna za rastrsko grafiko zaradi muckovih dlak in brkov ter zaradi prelivanja različnih tonov sive barve med seboj.

Creative Commons License

Z miško sem risala v programu Krita. V novem dokumentu sem v prvi plasti odprla sliko, s katere sem prerisala mucka. V drugi plasti sem izbrala temno sivo barvo, kakršen je mucek v najbolj senčnih predelih in z njo obrisala figuro ter jo celotno pobarvala z isto barvo. Za to sem uporabila čopič Charcoal Rock Soft.

Creative Commons License

Potem sem drugo plast skrila in ustvarila tretjo plast, kjer sem s svetlejšo sivo pobarvala tiste dele, ki so bili na sliki podobne barve, z istim čopičem kot prej.

Creative Commons License

Na enak način sem naredila še sedem plasti, vsako v svetlejši sivi barvi. Nato sem jih med seboj zabrisala s čopičem Blender Blur. Začela sem z najvišjo in najsvetlejšo plastjo ter nadaljevala z vedno temnejšo.

Creative Commons License

Enako sem naredila za ušesa, ki so v treh plasteh in za barvo oči, ki pa je v eni plasti.

Creative Commons License

V naslednji plasti sem oči obrobila s črno in narisala še zenice. Najprej sem uporabila čopič Ink-2 Fineliner in Brush Smoothing nastavila na Stabilizer, da so črte bolj jasne in čiste, potem pa sem s čopičem Blender Blur črto v kotičkih oči malo zameglila.

Creative Commons License

Z Ink-2 Fineliner čopičem v Basic nastavitvi sem v naslednji plasti narisala še smrček, usta in pikice od brkov. Slednje sem z Blender Blur rahlo zabrisala.

Creative Commons License

Nato sem vse plasti razen fotografije skrila in s temno sivo barvo s 76% prekrivnostjo ter s čopičem Charcoal Rock Soft narisala proge. Z Blender Blur sem jih nato nekoliko razmazala.

Creative Commons License

Na zadnji plasti sem s čopičem Basic-5 Size Opacity z nastavitvijo Stabilizer narisala še brke.

Creative Commons License

Izdelek sem nato shranila kot datoteka JPG.

Končni izdelek:

Creative Commons License

Refleksija

S Krito sem delala prvič, zato se na začetku nisem najbolje znašla. Vendar sem sčasoma ugotovila kako program deluje in si naštudirala  par osnov, s katerimi sem lahko potem dokončala svoj izdelek. Če bi imela več časa, bi uporabila še dodatne funkcije, katere bi izbrskala med delom. Mucka bi narisala podrobneje, da bi deloval bolj realistično, še posebej njegov kožuh. Za slednjega sem že sedaj porabila največ časa, tudi če odštejemo risanje prog, saj sem za vsak odtenek sive določila primerno mesto (najsvetlejša siva na tistih mestih, kjer je muckova dlaka na fotografiji najsvetlejša) in ga narisala v novem sloju, na koncu pa še vse odtenke med seboj zabrisala s posebnim čopičem. Za risanje izdelka sem uporabila osnovne funkcije, katere sem našla med probo orodja, ki bi mi najbolje ustrezalo. Kljub temu lahko rečem, da je izdelava izdelka s tem programom zvišala mojo informacijsko pismenost, saj zdaj znam uporabljati še en program za risanje več. Delo s Krito mi je zelo všeč in risanje z miško ni tako težko, kot se morda zdi na prvi pogled. Tako bom Krito od zdaj naprej še večkrat uporabila, tako za osebno veselje kot tudi za študijske namene npr. risanje skic ali kaj podobnega. Kot likovni pedagog bi o tem programu seveda poučila učence, saj se mi zdi izvrsten način povezovanja umetnosti in tehnologije.

Pri projektu mi  je bilo všeč vse po malem. Kako hitro se naučiš uporabljati program, predvsem to da imajo orodja  jasno funkcijo in jih z lahkoto uporabiš brez komplikacij ter da rišeš še dokaj na podoben način kot s prosto roko in tudi končni izdelek deluje podobno ročno narisanemu. Všeč mi je bilo tudi to, da smo imeli popolnoma prosto izbiro kaj bomo narisali in kako. Tako se mi  projekt zdi dobro zastavljen in ne bi spremenila ničesar.

(Skupno 74 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost