Projektno delo

UPORABA 2.0 STORITEV

AKTIVNOST:

V vlogi učiteljice za likovno umetnost, bi projektno nalogo namenila učencem devetega razreda pri predmetu Likovno snovanje. Devetošolcem bi predstavila aspektivo, z drugimi besedami sploščitev. V času epidemije, ko pouk poteka na daljavo, da bi učencem dobro razložila temo, bi jim pripravila video z razlago in ga objavila na Arnes splet. O poteku dela pa bi se z učenci dogovorili preko aplikacije Microsoft Teams. Učenci bi morali ta program za uporabo predhodno naložiti na svoje naprave. V programu so različni nastavki, ki omogočajo skupno sodelovanje prek spleta in oddajo nalog, zato menim, da je ta program še najustreznejši. Ta predmet bi zaobjel dve uri v tednu. Da bi bila razlaga še bolj zanimiva in poučna, bi uporabila storitve 2.0 spleta.

POSTOPEK:

Najprej bi poiskala če so slikovna gradiva na to temo kje na spletu, da bi naredila to razlago zanimivo. Poiskala bi kakšne fotografije ali dela slikarjev, pri tem bi upoštevala tudi licence avtorjev. Pogledala bi tudi, če je na Arnes spletu mogoče kakšen posnetek z dobro razlago. Učencem bi na program Teams v skupino z imenom Likovno snovanje poslala mapo z navodili, kjer bi imeli povezavo do video vsebin na temo aspektive. Video vsebine bi se nahajale na Arnes spletu ali Youtubu. Ob dogovorjeni uri bi z učenci imeli video konferenco, kjer bi jim na Power Pointu podala napotke, kako morajo ustvariti nalogo in na katere stvari morajo biti pozorni. Prvo uro bi namenila razlagi in vprašanjem s strani učencev. Učenci bi morali nalogo narediti v programu za vektorsko grafiko Ink Scape. Nato bi razmišljali o motivu in pripravili različne skice, ko bi bile te narejene, bi jim predstavila program InkScape. Naredila bi video in v njem predstavila uporabo InkScapea, ki bi ga nato objavila v Arnes splet. V posnetku bi predstavila osnovne funkcije vektorskega oblikovanja.  Nalogo bi morali izdelati tako, da bi izbrali poljubno tihožitje, upodobili bi ga ploskovno v računalniškem programu. Z aspektivo upodobimo predmete na dvodimenzionalen način, kar pomeni da nimajo volumna ali globine prostora. V programu bi iz preprostih oblik, naredili ploskovito tihožitje. Če bi učenci želeli, lahko preko videoposnetkov na  Youtubu izvedo kaj več o programu. Za nalogo bi imeli en teden časa.

Nalogo bi učenci opravljali individualno. Če bi kdo imel vprašanja, bi me lahko kontakrital preko elektronske pošte ali programa Teams. Za organizacijo dela bi lahko učenci uporabljali kakšno aplikacijo kot naprimer Any.do. Ta aplikacija je uporabna za android in ios uporabnike. Ima koledar in možnosti, da si nastavimo opomnik, zapišemo stvari ki jih moramo narediti ali pa enostavno napišemo pomembne informacije, ki jih moramo pri delu upoštevati.

APLIKACIJE:

Učenci bi za izdelavo naloge uporabljali InkScape. Program omogoča izdelavo vektorskih grafičnih del. Kakovost grafike ostane ista ne glede na to, kako manipuliramo z objekti.  Vgrajene ima funkcije enostavnih oblik, naprimer pravokotnik, krog, elipsa ipd. Zaradi tega menim, da je primerna za izdelavo motiva v aspektivi. Poleg oblik, lahko uporabljajo tudi različna risala, ki jih ponuja program.

Ko bi nalogo zaključili, bi jo oddali v programu Microsoft Teams. Izdelek bi oddali tako, da bi ga ustrezno shranili in izvozili. Izvoženo sliko pa bi nato oddali v aplikacijo. Ta program je namenjen skupinskemu delovanju, zato je zelo primeren za izobraževanje na daljavo. Deli se lahko na različne skupine, prav tako uporablja tudi video konference. Ima možnost shranjevanja različnih datotek in zapiskov. Primeren je tudi za oddajo nalog.

Na Arnes spletu, bi si lahko učenci ogledali video vsebine povezane s temo, ki jo obravnavamo. Arnes splet je namenjen izobraževanju, ima ogromno storitev, veliko poučnih vsebin, tečajev in forumov. Preko njega je mogoče izdelati spletno stran, bloge, predstaviti svoje projekte.

UČNI CILJ:

Učenci razvijejo odnos do aspektive, poglobijo se v različne prostorske ključe. Prostor  likovno dojemajo na različne načine. Okrivajo različne poglede umetnosti, se seznanijo z različnimi likovnimi slogi. Razvijejo kritično mišljenje do svojega dela.

PRIČAKOVANI REZULTAT DELA:

Pričakovan rezultat dela je, da znajo specificirati pojme kot so anamorfoza ( popačenje), razlika med aspektivo in perspektivo, kot gledanja, horizont. Znajo pravilno narediti nalogo in jo ploskovito pobarvati. Uporabljati znajo osnovne funkcije Ink Scapea. Ker bo delo od doma, ne morem upoštevati njihovega odnosa do dela, tako da se bom osredotočila izključno na delo.

KRITERIJ:

Odlično (5): učenec, ki izpolnjuje vse pogoje naloge. Če vidim da razume snov, upošteva navodila, tehnično izvedbo. Pri nalogi upošteva sploščitev predmetov oziroma dimenzionalnost in anamorfozo. Zna razložiti temo. Objekti so pravilno pobarvani ( naneseni so enotni odtenki barv, ki se ne svetlijo ali temnijo). Narejeno je natančno, pregledno. Zna uporabljati osnove Ink Scapea.

Prav dobro (4): učenec nalogo naredi prav dobro, če razume snov, likovno pravilno reši nalogo, upošteva tehnično izvedbo in so objekti pravilno pobarvani. Zna razložiti temo. Zna uporabljati Ink Scape.

Dobro (3): učenec nalogo naredi dobro, če snov razume, vendar ne uporabi vseh elementov pravilno( ima pomanjklivosti). Naloga ni natančno izdelana. Zna uporabljati Ink Scape.

Zadostno (2): učenec nalogo slabo razume. Naloga je narejena površno. Ne obvlada osnovnih funkcij programa Ink Scape-a. Motiv se slabo prepozna, barve niso ustrezno prikazane.

Nezadostno (1): učenec naloge ne opravi ali pa jo naredi zelo slabo. Ne razume snovi. V nalogi je uporabljena tridimenzionalnost in tonska modelacija.  Osnovnih funkcij Ink Scapea ne obvlada.

DIGITALNE KOMPETENCE:

Izmed digitalnih kompetenc bodo učenci pri delu uporabljali informacijsko pismenost, komunikacijo, ustvarjanje digitalnih vsebin. Infromacijska pismenost: če bi želeli še kaj več poleg moje razlage, lahko prebrskajo dodatne informacije na spletu ali si ogledajo kakšen posnetek na Youtubu. Komunikacija: med opravljanjem naloge me lahko kontaktirajo ali pa o delu povprašajo svoje sošolce ( medsebojna komunikacija).  Ustvarjanje digitalnih vsebin: pri delu bodo uporabljali Ink Scape in naredili nov izdelek.

SPLET 2.0:

Splet 2.0 je koristen, saj predstavlja pester nabor različnih storitev. Priporočam ga pri vključevanju v izobraževanje, saj nam lahko pri predstavitvi olajša delo, hkrati pa naredimo vsebino veliko bolj prepričljivo in zanimivo. Pomembno je, da se dobro prepričamo o izbiri storitve oziroma aplikacije in se temeljito prepričamo če je zanesljiva, prej kot jo začnemo uporabljati.

VIRI:

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport: Učni načrt za izbirni predmet: Likovno snovanje, pridobljeno s strani:  https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/izbirni/1-letni-vezani-na-razred/9-razred/Likovno_snovanje.pdf

Deli
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
(Skupno 34 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja