SPLET 2.0.

Projektno učno delo

Postavila sem v vlogo učiteljice likovne umetnosti v osnovni šoli. Z učenci 9. razreda se bomo pri likovni umetnosti učili o obdobju renesanse, kajti to je v okviru učnega načrta za letošnje šolsko leto predvideno, učenci morajo pa tudi pridobiti oceno. Da bo za učence zanimivejše jo bodo pridobili iz likovnega izdelka in ne teorije. Naša aktivnost pa bo, da bodo snov predelali sami. In sicer razdeljeni bodo po skupinah in vsaka skupina bo predelala eno temo in iz nje ustvarila plakat in bodo imeli predstavitev, ki bo del njihove končne ocene. Da bomo znanje utrdili jim bom pripravila kahoot kviz, nato pa sledi izvedba likovnih izdelkov. To bodo učenci izvajali individualno, saj morajo pridobiti oceno iz tega poglavja.

OPIS PRIČKOVANEGA POTEKA DELA.

Kot sem že omenila se bodo učenci najprej razdelili v štiri skupine (npr. 20 učencev v razredu, eno skupino jih sestavlja pet). Sama bom sicer že prej pripravila povzetek stvari, ki bi jih od obravnavane učne snovi morali znati, zato da bodo učenci imeli snov zbrano na enem mestu in če slučajno njihove predstavitve nebi vsebovale vseh potrebnih informacij, ki bo jih učenci o obdobju morali vedeti. Nato bom učencem, ki so se razdelili po skupinah razdelila teme glede na to, da obravnavamo renesančno umetnost bodo teme naslednje ; renesansa nasploh, renesančno kiparstvo, renesančna arhitektura ter renesančno slikarstvo. Nato pa vsaki skupini razdelim ustrezno literaturo, dobijo pa tudi šolske tablice, ki jih lahko uporabljajo, da poiščejo informacije tudi  na spletu. Časa za izdelavo predstavitve bodo imeli štiri šolske ure, to sta dva tedna po dve uri. Za predstavitve in kviz si pa bomo vzeli 2 šolski uri.

STORITVE/APLIKACIJE

Z učenci bom uporabila aplikaciji PowerPoint, Kahoot kvize učenci pa si bodo pri kreiranju predstavitev skoraj zagotovo pomagali tudi z Wikipedijo.

PowerPoint je programska oprema katero predvsem uporabljamo za predstavitve in podajanje informacij medtem ko uporabljamo besedilo, diagrame, animacije, fotografije, videe itd.  Ljudem lažje pomaga razumeti idejo oziroma tematiko predstavitve.

Kviz Kahoot je spletni kviz baziran na osnovi igre, je enostaven za sestaviti in deliti med sodelujoče. Kviz deluje tako, da najprej oseba naredi dejanski kviz, za vsako vprašanje izbere cca. Štiri odgovore. Vsak kviz ima svojo kodo, z katero sodelujoči ta kviz najdejo prek spletne strani Kahoot, in kviz se lahko začne. Učenci, ki sodelujejo vprašanja berejo prek skupnega zaslona, po navadi je to projektor v učilnici, na svojih mobilnih napravah pa kliknejo ikono, ki označuje posamezen odgovor. Točke se nato za vsakega posameznika seštevajo in ustvari se lestvica. Mislim da je tale kviz  zelo dober učni pripomoček, saj učenci skozi igro utrdijo znanje, ki so ga pridobili skozi prestavitve.

Wikipedija je prosta spletna enciklopedija, ki nastaja s sodelovanjem sto tisoče prostovoljcev z vsega sveta. Vsebuje geselske članke v več kot 300 različnih jezikih in njihovih različicah. Wikipedijo gradi na tisoče prostovoljcev, imenovanih »uporabniki«: učitelji, študentje, zanesenjaki, izvedenci – ljudje z znanjem od vsepovsod. Odločili so se, da postanejo Wikipedisti in ponudijo svoje znanje za širitev pogleda ljudi na svet, ki jih obdaja. Število sodelavcev stalno raste – tako zanesenjakov kot strokovno izobraženih ljudi. Wikipedija je sicer mogoče malo kontroverzna. Ne moremo je šteti kot znanstveno literaturo in zanesljivi vir informacij, saj kot sem že omenila, ureja jo lahko kdorkoli. Vendar je večinoma informacij kolikor toliko zanesljivih, oziroma za potrebe osnovnih šol se mi zdi čisto v redu. Za srednje šole in fakultete pa je nesprejemljiva.

PRIČAKOVANI REZULTETI DELA, KRITERIJI, CELTONO DELO

Od samega projektnega dela pričakujem, da se bodo učenci korektno znašli tako v skupinskem delu kot pri iskanju vseh informacij. Učili se bodo kako sodelovati v skupinskem delu, največji cilj pa je snov predelati tako, da bodo tudi učenci aktivno sodelovali v njej, na pa da bodo samo zdolgočaseno sedeli za mizo ob mojem predavanju snovi. Glede kriterijev sem se zamislila tako: zdi se mi nepravično, da bi v osnovni šoli ocenjevala samo » lepotni ideal« izdelkov. Na kakšni likovni srednji šoli je to seveda sprejemljivo, vendar zdi se mi da v snovni šoli ne moram primerjati izdelkov karikiram; deklice, ki v prostem času zelo rada riše in dečka, ki ves svoj prosti čas preživlja na nogometnem igrišču. Tako, bom samo oceno razdelila na dva dela: 50% ocene bo sestavljeno iz predstavitev od teh 50% pa bo 25% skupinsko sodelovanje ( med delom bom spremljala kako posamezen učenec v skupinah sodeluje) ostalih 25% pa iz končne predstavitve ( glede na kvaliteto le-te)    drugih 50 % pa bo sestavljeno iz likovnega  izdelka. Tukaj bom žal morala malce gledati na estetični videz risbe, vendar mislim, da če se vsak vsaj malce potrudil se zagotovo da tukaj zbrati lep procent ocene.

DIGITALNE KOMPETENCE

Učenci bodo med projektnim učnim delom razvijali naslednje kompetence: sporazumevanje v maternem jeziku, komuniciranje in sodelovanje, reševanje problemov. Med delom se bodo morali seveda sporazumevati in komunicirati med seboj, da bodo rešili »problem« predstavitve, za katero bodo morali izbrati informacije in material. Ker smo v Sloveniji, pa bodo uporabili kompetenco sporazumevanja v maternem jeziku, mogoče pa bo kakšen literarni vir v angleščini, vendar se bodo o temu po vsej verjetnosti pogovarjali v slovenščini, le sem ter tja bo kakšen izraz v angleščini.

MNENJE UPORABE STORITEV SPLETA 2.0.

Splet 2.0. je zelo uporabna in priročna stvar, vsebuje bloge, wikije, orodja za urejanje in predstavitev projektov in še mnogo drugih uporabnih programskih orodij. Za uporabo te vrste spleta v razredu sem zagovornih, saj učenci z pomočjo le- teh lahko sami poiščejo določene  informacije, ki jih na primer v učbenikih ali knjigah ni, seveda pa je splet 2.0. uporaben pri našemu projektnemu učnem delu tudi za izdelavo predstavitev. Je nekaj »pasti«, ki pri pouku niso najbolj dobrodošle z tem mislim socialna omrežja kot so Facebook, Instagram, Snapchat in podobno.

Deli
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
(Skupno 28 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja