Projektno delo

V prvi triadi osnovne šole so otroci v obdobju nenehnega raziskovanja. Razvijajo svoje sposobnosti, talente in veščine na vseh področjih. Pri likovnem pouku, specifično slikanju, kurikulum določa, naj bi preizkušali različne slikarske materiale in pripomočke. Aktivnost, ki jo bom uporabila za doseganje teh znanj pa je digitalno ustvarjanje portreta. Splošni cilji likovne vzgoje predpostavijo tudi, naj se učenci seznanijo z različnimi likovnimi tehnikami, ter različnimi tehnologijami na istem področju. Digitalno ustvarjanje je nekaj novega in neraziskanega za mnoge otroke. Predstavlja zanimiv in privlačen posrednik, prek katerega se hitreje in učinkoviteje učimo. Naslov likovnega izdelka bo Moja družina. Vsak učenec bo ustvaril enega ali več članov svoje družine. Izdelek bo digitalno naslikan. Pri takem delu je na voljo kar nekaj različnih orodij, med katerimi otroci prosto izbirajo. Na ta način se izpolni del kurikuluma o preizkušanju materialov in orodij, hkrati pa se spodbuja uporaba različnih tehnologij. Otroci odkrivajo nove načine, pristope, poti, ter širijo svoje znanje, skozi ustvarjanje.

CILJ: Preizkušajo različne slikarske materiale in pripomočke.

Se seznanijo z likovnimi tehnikami (materiali, orodja, tehnologije)

Projekt je predviden za individualno delo. Vsak učenec kot posameznik lahko še bolj temeljito in izčrpno raziskuje med ustvarjanjem. Dolžina izdelave projekta bo verjetno omejena na 2 tedna (4x 45min). Prvi teden bomo v šoli skupaj spoznavali digitalno ustvarjanje. Učenci se bodo zbližali s tem načinom dela in do njega razvili nek odnos. Drugi teden pa lahko dokončujejo že začete projekte. V računalniški učilnici je na voljo dovolj računalnikov in tablic za nemoteno in gladko delovanje cele skupine. Učenci bodo najprej v vlogi poslušalcev. Pred začetkom bo potrebna razlaga poteka dela in uporabe aplikacij s pomočjo katerih bomo delali. Sama bom kot njihova učiteljica torej za kratek čas v vlogi predavatelja. Sledilo pa bo samostojno ustvarjanje. Tu učenci zavzamejo vlogo umetnika, sama pa postanem inštruktor. Skozi celoten čas ustvarjanja bom prisotna; na voljo za napotke in vprašanja. Poleg tega sem posnela tudi nekaj kratkih video posnetkov, ki vsebujejo uporabne informacije ter navodila za uporabo aplikacij (dostopni so na Arnes Video).  Za še lažjo organizacijo dela bodo posnetki na voljo vsem učencem tudi med delom. Na ta način bo olajšano delo meni pri vodenju cele skupine. Posamezniki pa bodo hitreje prišli do informacij, ki jih potrebujejo.

Za samo kreiranje sem si izbrala 2 različni aplikaciji. Obe se nahajata na pedagoškem kolesu (Allan Carrington) in sicer v predelu, kjer so aplikacije za pomoč pri ustvarjanju. Prva se imenuje Drawing Pad. Narejena je tako, da uporabnikom res omogoča umetniško izražanje. Ponuja vse od čopičev, voščenk, štampiljk, flomastrov, ozadij z imitacijo papirja… Ustvarjati je mogoče z paleto različnih nastavitev in orodij, a kljub temu ostaja preprosta in prijazna za uporabo. Druga aplikacija, ki bo na voljo za ta projekt pa se imenuje Do Ink Animation & Drawing. Slednja ponuja dovršena grafična orodja. Poleg risanja omogoča tudi preprosto animacijo slik, ki so bile ustvarjene. Tega orodja se sicer ne bomo posluževali, a bo omenjeno in na voljo učencem izven pouka. Obe aplikaciji sta namenjeni otrokom in prilagojeni za njihov način dela. Preprosti za uporabo, a hkrati zelo raznoliki, pestri in razgibani.

Rezultati dela bodo odvisni od učencev samih. Pričakujem, da se jih bo velika večina res prizadevala za lep izdelek in se poglobila v delo. Prav zato imajo na voljo štiri šolske ure. Da se najprej res le nekoliko poigrajo ter spoznajo z orodji, malce začnejo s sliko. Naslednji teden, pa se potrudijo in dokončajo. Ocenjevanje likovnih del je zapletena kompleksna naloga. Ker bom med delom ves čas prisotna si bom že vmes zapisovala manjše ocene. Pomembna bo količina truda vloženega v sliko. Tisti učenci, ki bodo uporabljali širši nabor različnih orodij in te tudi uspešno integrirali v svoje delo, bodo ocenjeni z dobrimi ocenami. Otroci, ki pa bodo kljub jasnim navodilom uporabili le nekaj orodij, in ustvarili manj prepričljive izdelke bodo prejemali nekoliko nižje ocene. Na koncu bo seveda pomembno tudi, ali so učenci projekt dokončali v danem časovnem okviru.

Kriterij:

(odl) 5- Uporaba 8 ali več različnih orodij, vloženo veliko truda, estetsko in likovno prepričljivo.

(pdb) 4- Uporaba 6-8 različnih orodij, vložen trud, estetsko in likovno dokaj prepričljivo.

(db) 3- Uporaba 4-6 različnih orodij, nekaj truda, estetsko in likovno še kar prepričljivo.

(zd) 2- Uporaba 2-4 različnih orodij, minimalen trud, estetsko in likovno zadostno.

(nzd) 1- Uporaba 1-2 različni orodji, nič truda, estetsko in likovno neprepričljivo.

Dobri rezultati z dobrimi ocenami nam povedo, da so učenci uspešno pridobili novo znanje. Učni cilji in kurikulum so izpolnjeni.

Projekt sam poleg likovnega ustvarjanja spodbuja tudi utrjevanje in krepitev digitalnih kompetenc. Nanaša se na področje izdelovanja digitalnih vsebin. Otroci skozi aktivnost razvijajo predvsem zmožnost izbirati, kako se bodo izražali preko ustvarjanja enostavnih digitalnih sredstev. V današnjem času to sodi med izjemno pomembne in relevantne kompetence. Digitalni svet nas obkroža in za otroke je nujno pridobivanje digitalnega znanja še posebej če lahko to delamo, tukaj specifično, pri likovnem pouku in kompetence spoznavamo skozi umetnost.

Kot že rečeno živimo v dobi nenehnega napredka, bliskovitega razvoja tehnologije, ki nas obkroža. Zdaj, bolj kot kdaj koli prej, je pomembno, da res sledimo novostim. Vsak dan je priložnost za učenje. Nikoli nismo prestari ali premladi, da bi izvedeli nekaj novega. Otroci, ki se izobražujejo danes, so najpomembnejši nosilci naše skupne prihodnosti. Še posebej zanje je ključno pridobivanje znanja iz različnih področij. V razredu absolutno podpiram uporabo storitev spleta 2.0. Morda na prvi pogled zahtevna naloga, se izkaže za res dobro in uporabno. Če se ne čutimo dovolj sigurne glede izbire aplikacij na primer, se vedno lahko zanesemo na pedagoško kolo. Ponuja nam vrsto zanimivih storitev, že razporejenih v različna področja uporabe. Pri pouku na ta način ustvarimo razgibano okolje, kjer otroci lahko še boljše izkoristijo svoje potenciale. Likovno ustvarjanje samo po sebi v posamezniku vzpodbuja aktivno razmišljanje in izražanje. Povezano skupaj z digitalnim svetom pa še bolj stimulira naše možgane. Digitalne kompetence so danes nepogrešljiv nabor znanj, spretnosti in veščin. Poleg otrok pa smo tudi učitelji tisti ki od takih ur veliko odnesemo. Uporaba le teh storitev je v Sloveniji še vedno nekoliko v zaostanku. Skupaj se lahko potrudimo in izoblikujemo učno okolje ki bo koristno za učence in učitelje.

(Skupno 27 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost