Refleksija – projekt
CILJI PROJEKTA
Za projekt sem si izbrala izdelavo digitalne risbe, ilustacije na temo najljubše pesmi vsakega posameznega učenca. Učenci bodo s tem projektom širili svoja kreativna obzorja in pa tudi pridobivali nova znanja na področju digitalnih kompetenc. Projektu bi namenila štiri šolske ure, saj menim, da bi se učenci v tem času dodobra seznanili z uporabo programske opreme. Projekt bi se izvajal v računalniški učilnici, spodbujana pa bili tudi uporaba pametnih telefonov in slušalk za poslušanje glasbe, saj se bodo otroci tako lažje sprostili in našli navdih za digitalno ilustracijo izbrane glasbe. Dejavnost je primerna za izvajanje predvsem z otroci druge in tretje triade.
Pred izvajanjem bi otroke prosila, naj si izberejo pesem, ki jo želijo ilustrirati in pripravijo skico. Kot učiteljica likovne vzgoje in izvajalka dejavnosti bi otroke prvo seznanila s osnovnimi računalniškimi pojmi. Pojasnila bi jim tudi pojem rasterska grafika, nato pa jim predstavila program Krita, v katerem bodo ustvarjali svoje digitalne risbe. Predstavila bi jim osnovne funkcije programa. Potem bi jim dala nekaj časa za samostojno raziskovanje in eksperimentiranje s programom. Ta čas bi izkoristila za individualno posvečanje učencem in pomoč tistim, ki jo potrebujejo. Potem bi otroke povabila, naj si pripravilo izbrano glasbo in začnejo z ustvarjanjem.
KONČNI IZDELEK IN OCENJEVANJE
Po končanem ustvarjanju bi vsak učenec svoj končni izdelek objavil na aplikaciji Padlet. Pri naslednji uri likovne vzgoje bi si skupaj ogledali izdelke, jih ocenili in evalvirali dejavnost.
PROGRAMI
Krita je brezplačen program namenjen izdelavi rasterske grafike in 2d animacij. Dostopna je za operacijske sisteme Windows, macOS, Linux, Android in Crome OS.
Padlet je aplikacija primerna za uporabo v izobraževanju in deljenje vsebin.
ZAKLJUČEK
Menim, da živimo v času, v katerem je za vsakdanje življenje nujno imeti digitalne kompetence, zato je zelo pomembno, učenje teh vključujemo v poučevanje v osnovnih šolah. Kot učiteljica likovne vzgoje bi jim pribljižala digitalno likovno ustvarjanje.
VIRI:
Kocjančič, N.F., Karim, S., Kosec, M., Kepec, M., Opačak, Ž., Prevodnik, M., Rojc, J., Velikonja, A., Zupančič, T., Prevodnik, M., Čerkez T., B. in Selan, J. (ur.). (2011). Učni načrt: Program osnovna šola, likovna vzgoja. Zavod RS za šolstvo.https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_likovna_vzgoja.pdf