Vektorska grafika – pinkii

Za projekt pri vektorski grafiki sem si ponovno izbrala motiv deklice iz mobilne igre Life Makeover. Vektorska grafika je sicer primerna za izdelavo logotipov, plakatov, digitalnih prezentacij, skratka slik, ki naj bi ob večanju in manjšanju formata ostale čiste in prepoznavne. Od rastrske grafike se razlikuje v tem, da linije vedno ostanejo ostre, datoteka pa je manjša, saj so poteze zapisane v obliki funkcij. Uporabila sem program Inkscape ter si pomagala z video vodičem profesorice.

Opis postopka

V programu sem odprla nov dokument in kot ozadje postavila rumen pravokotik, nanj pa sem dodala roza gradient. Kasneje v nalogi sem se odločila zamenjati barvi, kar sem storila z rotiranjem pravokotnika, lahko pa bi posamezno spremenila barvo obeh strani gradienta. Na novo plast sem dodala še referenčno sliko iz prej omenjene aplikacije ter ji zmanjšala prosojnost.

Ozadje by munimuni is licensed under CC BY-NC 4.0

Začela sem z obliko glave z uporabo orodja ”Pen Tool”, ki mi omogoča da orišem približno obliko večkotnika. Ob dodajanju novih elementov, npr. vratu, lahko določim njihovo lego pod ali nad že obstoječimi oblikami. Na zgornjo stran vratu sem ponovno dodala gradient, katerega sem se veliko posluževala tudi v nadaljevanju, saj sem želela izkoristiti prelivanje barv, da bi se slika približala nivoju moje rastrske garfike. Vse elemente sem ločila v skupine, da ne bi prišlo do zmede.

1 by munimuni is licensed under CC BY-NC 4.0

Ustvarila sem nov sloj, na katerem sem na enak način izrisala obleko, ter sloj, kjer bom narisala lase. Da oblike niso tako ostre, jih lahko zgladim s funkcijo “Make selected nodes smooth.” Točke izberem tako, da držim tipko shift in kliknem na vse željene točke. Pramena las sem risala v snopih, da bi do izraza prišel volumen.

2 by munimuni is licensed under CC BY-NC 4.0

Glajenje by munimuni is licensed under CC BY-NC 4.0

Dodala sem še preostanek las, oblike zgladila ter jim dodala gradiente z rahlimi nihanji v odtenkih za razgibanost.

Lasje by munimuni is licensed under CC BY-NC 4.0

Nekatere oblike sem podvojila s Ctrl+D ali desnim klikom in „Duplicate” ter si tako prihranila nekaj časa. Uporabila sem tudi funkcijo zrcaljenja, ki se nahaja v zgornjem levem kotu, ali s tipkama V in H.

Podvajanje by munimuni is licensed under CC BY-NC 4.0

Namesto premikanja elementov pod že obstoječe, lahko uporabim tudi radirko. To sem storila tako, da sem najprej izbrala vse poteze, ki sem jih želela preoblikovati in nato z levim klikom enostavno izbrisala območja, ki so mi prekrivala del las.

Radirka by munimuni is licensed under CC BY-NC 4.0

Lotila sem se detajlov na obleki.

Obleka by munimuni is licensed under CC BY-NC 4.0

Uporabila sem funkcijo ”Blur”, tako da sem izbrala obliko in pod zavihkom Fill and Stroke spremenila stopnjo zamegljenosti. Enako sem storila večkrat na obrazu, da bi ga omehčala.

Blur by munimuni is licensed under CC BY-NC 4.0

Blur detajli by munimuni is licensed under CC BY-NC 4.0

Za okvir monokla sem prekrila en krog z drugim in uporabila funkcijo exclusion, da sem dobila bolj enakomeren krog. Enako bi lahko storila na način, da bi krogu odvzela polnilo ter mu dodala rob. Na steklu sem spremenila filter v Overlay.

Monokel 1 by munimuni is licensed under CC BY-NC 4.0

Monokel 2 by munimuni is licensed under CC BY-NC 4.0

Za zaključek sem dodala še nekaj senc in detajlov, nato pa sliko shranila z File/Export/Portable Network Graphic.

Sence by munimuni is licensed under CC BY-NC 4.0

Shranjevanje by munimuni is licensed under CC BY-NC 4.0

Zaključena slika by munimuni is licensed under CC BY-NC 4.0

Refleksija

Velikokrat sem že slišala za program Inkscape, nikoli pa ga nisem preizkusila, saj se mi je zdel brezvezen in ker sem bila navajena na rastrsko grafiko. V tem projektu sem se naučila, da lahko z vektorsko grafiko ustvarim enako kompleksne motive, ki so po svoje posebni in estetski. Všeč mi je bilo predvsem, da so linije vedno ostre in da oblike lahko manipuliram in prilagajam ter dodajam gradientne sence. Časa za izdelavo projekta sem imela dovolj, da sem lahko dosegla izdelek, s katerim sem zadovoljna. Največ časa sem posvetila oblikovanju likov, saj sem želela, da so vsi natančno narejeni in da slika izgleda čisto. Ker je portret v tri-četrtinskem profilu, si nisem mogla pomagati s simetrijo, zato sem skoraj vsak detajl izoblikovala individualno. Zdi se mi, da sem razen kvalitete določenih slik (na računalniku nimam urejevalnika s funkcijo združevanja slik) dosegla vse cilje projektne naloge in sem se naučila uporabljati nov program, kar je v resnici zelo koristno. Na svoji poklicni poti bom lahko ustvarjala logotipe, plakate, platnice ali podobne zadeve, ki so ključni za prepoznavnost izdelkov ali aplikacij. Sicer pa bom lahko ustvarjala tudi zase, za sprostitev in za oddih od drugih programov in tehnik. Upam, da bom v nadaljevanju študija lahko še več ustvarjala digitalno in pridobila še več likovne sposobnosti. Pri projektu mi je bilo najbolj všeč samo ustvarjanje, saj program v resnici ni tako zahteven, kot sem si predstavljala. Primerjala sem lahko rastrsko grafiko z vektorsko in tako spoznala prednosti in slabosti obeh, veliko pa sem o programu spoznala tudi sama skozi eksperimentiranje. Zelo uporaben je bil video vodič asistentke, ki je jasno prikazal osnovne funkcije programa in sem se ob zadregi lahko zanesla nanj. Najmanj ljuba mi je bila uporaba radirke, saj je pri radiranju vedno ostal kak košček oblike. Pri nalogi ne bi spremenila ničesar, saj je bilo ustvarjanje zabavno in sem se veliko naučila.

(Skupno 42 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost