RASTRSKA GRAFIKA – Domišljijski portret

Pri drugi projektni nalogi smo spoznali rastrsko grafiko. Za glavni motiv končnega izdelka sem izbrala domišljijski portret, ki je bil prvotno zasnovan na podlagi prostoročnega osnutka. S pomočjo programa Krita sem osnutek spremenila v dokončan digitalni likovni izdelek. Kot sem omenila sem pri izdelavi uporabila program Krita, ki je brezplačen in zato lažje dostopen vsem, ki se želijo ukvarjati s tovrstno grafiko.

POTEK DELA

Najprej sem odprla program Krita in določila osnovne mere formata. Pri tem sem bila še posebej pozorna pri resoluciji slike, saj je le ta  ključna v končnih procesih izdelave. Za rastrsko grafiko je značilno, da je sestavljena iz številnih slikovnih pik – piksli, ki nam dajo informacije o barvi. Več kot je slikovnih pik, boljša je kakovost slike in obratno. Zato se pogostokrat pri povečevanju slike, ki ima nizko resolucijo poslabša njena kakovost, oziroma ta postane zamegljena. To je še posebej ključno, če želimo naš izdelek na koncu dati v tisk. Zato je priporočljivo, da se resolucija za tisk nastavi na najmanj 300 dpi, da se izognemo morebitnim kasnejšim težavam.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International

Ko sem določila vse osnovne nastavitve, sem nato v slikovno polje “uvozila” (import layer) sliko osnutka. Ta slika se mi je zdela primerna za izdelavo z rastrskim urejevalnikom zato, ker sem s pomočjo tega programa sliki dodala fotorealistične učinke, kot sta senčenje in osvetljevanje itd.

     

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Dodala sem novo plast in na njej s črtami obrisala skico. Pri tem pa sem uporabila čopič Basic-5_size, s katerim sem dobila dvodebelinsko linijo.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Tonska obdelava

Najprej sem se posvetila obdelavi kože. Znotraj linij sem zapolnila ploskve z osnovno barvo kože. Pri tem sem uporabila čopič Basic-1.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Nato sem izbrala temnejši odtenek osnovne kožne barve in s čopičem Bristles-3_Large_Smoothe ali Bristles-2_Flat_Rough, pobarvala tam, kjer naj bi naravno padle sence in s tem zasenčila obraz. Enako sem naredila še z drugim temnejšim odtenkom in s tem pridobila osnovno globino obraza. Pri zabrisovanju senc (da je prehod med različnimi odtenki kože čimbolj mehak) sem si pomagala s spreminjanjem “motnosti” (Opacity) čopiča in pa kapalko (Color Selector Tool), s katero sem lahko zajela različne odtenke, ki so nastajali pri zabrisovanju in s tem še bolj povečala mehkost prehodov.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Po sencah sem sliki dodala še osvetlitev. Izbrala sem si dva svetlejša odtenka od osnovne barve kože in ju nanesla tam, kjer naj bi bile višje ploskve obraza in s tem dobila še večjo plastično oblikovanost. Na to je vplivala tudi smer svetlobe. Na koncu pa sem preko lic in noska nanesla rdečilo, da je obraz dobil nekoliko barve.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Enak postopek sem ponovila pri ostalih delih glave:

  • Lasje

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

  • Oči in ustnice

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

  • Rožice in obleka

Ozadje

Najprej sem ozadju nastavila osnovno barvo. Za lažjo aplikacijo sem uporabila Fill Tool.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Nazadnje pa sem s pomočjo čopičev, ki imajo posebno teksturo ustvarila dodatne efekte v ozadju.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

 

Končna digitalna slika

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

 

REFLEKSIJA

S pomočjo projektne naloge sem se naučila nekaj novih funkcij, bližnjic in pristopov pri izdelavi digitalne rastrske slike. Najprej sem se veliko naučila o uporabi programa. S tem programom sem se srečala prvič, vendar z njim nisem imela veliko težav, saj ima dokaj podobno zasnovo kot Photoshop. Pri spoznavanju programa – določenih bližnjic, učinkov in funkcij, sem si večinoma pomagala z YouTube aplikacijo.

Če bi imela več časa, bi se še bolj posvetila zabrisovanju barv, da bi ustvarila še bolj mehke prehode in s tem ustvarila še večjo plastično oblikovanost. Nekaj bi spremenila tudi v prvotni obliki portreta, saj nisem povsem zadovoljna z njegovo končno obliko. Verjetno bi na koncu dodala še nekaj dodatnih efektov, da bi sliko še bolj povezali v celoto.

Pri izdelavi digitalne slike, sem največ časa posvetila tonski obdelavi kože. Želela sem ustvariti čim večjo plastično oblikovanost, zato sem veliko časa porabila pri zabrisovanju senc, osvetlitev in njihovih osnovnih tonov kože.

Menim, da mi bo pridobljeno znanje pomagalo pri nadaljnjih študijskih ali osebnih projektih. Še posebej kasneje pri pedagoškem poklicu, bi lahko s tovrstnim znanjem učencem omogočila bolj zanimiv in zabaven način izdelave likovnega izdelka, ter jim s tem popestrila likovni pouk.

Projekt rastrske grafike je bil zelo zanimiv. Pri izdelavi sem obnovila prejšnje znanje in ga ob enem tudi nadgradila. Všeč mi je, da smo lahko svojo ustvarjalnost pokazali tudi v digitalni obliki, kar nas nekoliko odmakne od tradicionalne izdelave likovnih izdelkov, hkrati pa nam prav tako omogoča uporabo dodatnih efektov in funkcij, ki jih prostoročno težko dosežemo. Všeč mi je bila tudi prosta izbira tematike, saj smo tako lahko ustvarjali kar nas zanima, s tem pa je bil proces izdelave bolj zabaven.

 

VIRI:

https://www.k-print.si/razlika-med-vektorsko-in-rastrsko-grafiko/

https://www.mvm.si/rastrska-in-vektorska-grafika/

(Skupno 84 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost