Rastrska grafika – mavrična deklica

Pri rastrski grafiki sem se odločila za figurativni motiv v bolj abstraktni obliki, ravno zato, ker program Krita to omogoča ( za razliko od npr. Inkscape). Izkoristila sem prednosti, ki jih ta program omogoča – predvsem različne čopiče in posledične kombinacije, ki sem jih z uporabo le teh lahko dosegla. Največ sem uporabljala svinčnik (slika 1), pri katerem sem spreminjala prekrivnost in velikost ter barvo – odvisno od želenega cilja. Ker sem se odločila za bolj abstrakten motiv, mi je to dalo nekoliko več svobode pri izbiri čopičev – tako sem spoznala tudi druge čopiče, ki jih pri bolj realističnih delih nisem potrebovala. Uporabljala sem tudi pripomočke pod kategorijo čopičev za zabrisovanje (slika 2), kateri so mi pomagali pri povezovanju barv.


slika 1
proces dela – mavrična deklica © 2022 by Neža is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
slika 2
proces dela – mavrična deklica © 2022 by Neža is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Skico (slika 3) sem zasnovala kar na programu Krita. Začela sem s kožnimi barvami. Potrudila sem se, da sem bila pri delu organizirana, tako da sem vsak korak dela dala na novo plast (ang. layer) – torej skica, koža, lasje… Ko sem imela osnovo nekoliko zastavljeno sem začela z dodajanjem barv. Odločila sem se za širok spekter barv, kot že naslov pove – imela sem kar mavrično paleto (slika 5).

slika 3
proces dela – mavrična deklica © 2022 by Neža is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
slika 4
proces dela – mavrična deklica © 2022 by Neža is licensed under CC BY-NC-ND 4.0
slika 5
proces dela – mavrična deklica © 2022 by Neža is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Kljub živim barvam, še nisem dosegla želenega učinka. Odločila sem se, da deklico naredim, kot da žari oz. sveti. Za žarke sem uporabila najprej širšo debelino čopiča z nekoliko zmanjšano prekrivnostjo. Osenčila sem rumene žarke z oranžno in tako dobila bolj prostorski učinek.

Celoten format sem na koncu zapolnila z različnimi oblikami ter barvami rož.

slika 6
mavrična deklica © 2022 by Neža is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Refleksija

Pri samem projektu mi je nekaj težav predstavljala izbira motiva. Tudi proces dela, ki smo ga morali dokumentirati, mi je predstavljal nekaj težav – ko sama ustvarjam, mi teh vmesnih delom ni potrebno dokumentirati.

Pri spoznavanju Krite sem imela nekoliko manj težav, kot pri programu Inkscape, saj sem seznanjena z uporabo programa Photoshop. V ustvarjanju v Kriti, sem kljub nekaj težavam uživala. Kolikor rada ustvarjam digitalno, mi je še vedno ljubše tradicionalno ustvarjanje – ostanek barv na rokah in ostanki svinčnika, ko nevede zabrisuješ svoje delo mi je od nekdaj bilo pri srcu.

Med ustvarjanjem tradicionalno, pa se mi dostikrat posveti kakšna ideja za ustvarjanje digitalno in menim, da mi bo Krita v prihodnosti dobro služila za te digitalne podvige.

(Skupno 34 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost