Tropske ribe (rastrska grafika)

This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Delo v kriti sem začela tako, da sem ustvarila nov dokument. Pri tem sem obdržala nastavitve formata, ki mi jih je ponudil program, saj so bile vse v okviru primernih številk (3508 px X 2480 px, 300 točk na palec, RGB/alfa model, vodoravna postavitev). Program mi je že sam ustvaril dve plasti. Na spodnjo plast 1 sem ustvarila ozadje s čopiči iz zgornje vrstice, kjer sem lahko izbrala tudi stopnjo prosojnosti in širino čopiča. Samo funkcijo čopiča pa sem izbrala na levi strani. Barve sem izbirala na desni v koleščku.

This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Uporabljala sem različne čopiče in stopnje prosojnosti, dokler nisem dosegla lepih prehodov od svetle proti vrhu gladine do temne barve na dnu.

This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Ustvarila sem dodatno vmesno pomožno plast med ozadjem in zgornjo sliko, tako da sem kliknila na plusek označen z rumeno puščico. Plast 2 sem tako izbrala za pomožno risbo, na kateri sem narisala položaj in velikost rib. To plast bom na koncu izbrisala.

This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Plast 3 sem namenila vrhnji sliki. Ta plast je označena z zeleno puščico. Vseh pet končnih slik rib se bo nahajalo v tej plasti.

This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0

Tako izgleda, ko so vklopljene vse tri plasti.

This work is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

V zadnji fazi sem izbrisala plast 2, z radirko pobrisala packe, ki so šle izven obrisa rib in čez celotno površino dodala prosojno meglico z enim od čopičev v zgornji vrstici. Delo sem si sproti shranjevala s klikom na ‘Datoteka’ in ‘Shrani’. Končno sliko sem izvozila v jpg formatu.

Tropske ribe by Kristina is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

To je končni izdelek. Naslov slike je Tropske ribe. Program krita v kateri je izdelana moja slika, je program, ki se uporablja za rastrsko grafiko. Rastrske grafike so ustvarjene iz majhnih kvadratkov, ki se jim reče slikovne točke in to število kvadratkov določimo na začetku, ko odpremo nov dokument. Več točk pomeni boljšo resolucijo (sličico lahko bolj povečujemo brez da bi postala zamegljena), manj točk pa slabšo resolucijo (pri povečevanju hitreje postane zamegljena), zato moramo vedeti kako veliko sliko potrebujemo. Velikost, ki sem jo izbrala je v okviru priporočil, ki smo jih določili pri pouku. Pri ustvarjanju svoje slike sem uporabila prednosti rastrske grafike, kot so natančni in raznoliki detajli in enakomerni in zabrisani prehodi med barvami.

Prav tako moramo vedeti, ali bomo sliko natisnili (izberemo CMYK model) ali jo bomo le predvajali na zaslonu (RGB model). Izbrala sem RGB, ker je moj prvenstveni cilj objava sličice na tej spletni strani.

REFLEKSIJA

Kaj sem se novega naučil/a v tem projektu (vsebina, izvedba oziroma način dela, osebno)?
Programa krita prej nisem še nikoli uporabljala, zato sem se tukaj morala naučiti osnovne stvari, kot so kje se nahajajo določeni gumbi in funkcije in vrstni red dejanj. To sem se deloma naučila pri pouku, deloma iz video razlag, ki jih je objavila profesorica, deloma pa iz poskušanja in lastnih napak. Ker sem vedela, da v prvem poskusu ne bo uspelo, sem najprej ustvarila poskusno skico, kjer sem preizkušala čopiče in način, kako delujejo plasti. Šele potem sem ustvarila nov dokument, v katerem sem ustvarila končni izdelek. Pri projektu sem tudi uporabila preprosto grafično tablico, ker se mi je zdelo, da bom samo z miško težko dosegla zaželen končni rezultat.

Če bi imel/a več časa, bi dodal/a, spremenil/a, izboljšal/a … Kako?
Če bi imela več časa, bi preizkusila več funkcij krite, ker se mi zdi, da ta program ponuja še veliko možnosti. Mislim, da bom tudi v prihodnje nadaljevala delo v tem programu in se poskusila naučiti novih funkcij. Zanima me tudi, kako bi v tem programu izdelala animacijo. Nekaj malega sem za animacijo oziroma izdelavo kratkih gif-ov v preteklosti uporabljala le program Flipbook.

Kateremu delu si posvetil/a največ časa in zakaj?
Največ časa sem posvetila preizkušanju čopičev in pri katerih čopičih sila pritiska na tablico vpliva bodisi na debelino bodisi na zasičenost poteze. Tako sem spoznala, kateri izbor čopičev bom najverjetneje najbolj uporabljala pri moji sliki.

Kako ocenjuješ svoje delo glede na dan kriterij ocenjevanja?
Mislim, da sem večino kriterijev še kar dobro dosegla, vendar pa bi lahko več časa posvetila preizkušanju in uporabi določenih funkcij, ki jih tokrat nisem uporabila.

Kje in kako bom lahko pridobljeno znanje uporabil/a tekom študija in na svoji poklicni poti?
Pridobljeno znanje bom lahko tekom študija uporabila tudi pri drugih predmetih ali pri diplomi, če mi bo takšen program takrat prišel prav. Na poklicni poti pa bi delo s krito lahko vključila tudi k pouku v šoli, saj gre za brezplačen program, ki ne razdvaja učencev glede na finančno stanje njihove družine.

Kaj mi je bilo pri projektu najljubše in kaj najmanj (vsebina, izvedba, osebno)?
Pri projektu mi je bilo najljubše ustvarjanje in preizkušanje barv in čopičev in to, da na koncu ustvariš nek konkreten digitalen izdelek, ki ti ostane. Najmanj ljubo mi je bilo ugotavljanje, kako popraviti napake in slepe poti.

Kaj bi spremenil v definiciji projekta, da bi bil boljši?
Mislim, da naša profesorica zelo dobro razlaga snov in razume, da nič ni samoumevno in da je potrebno razložiti stvari iz začetka, ker imamo študentje različne stopnje predznanja. Mislim, da so kriteriji, kaj se pričakuje pri nalogi, dovolj jasni, še posebej, če upoštevamo še ustno razlago pri pouku.

(Skupno 31 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost