CONSUMING MEDIA – rastrska grafika

Ta mesec sem sodelovala na tekmovanju z temo Using traditional crafts technics in creating contemporary design. Odločila sem se, da bom kot motiv predstavila problematiko odvisnosti ljudi od socialnih omrežij. Ker sem s idejo zadovoljna sem se odločila, da jo bom za projekt rastrske grafike digitalno poustvarila, saj se mi zaradi različnih teskstur, barv in same tematike za nalogo zdi primerna. Delo sem ustvarila v programu Procreate na digitalni tablici, ker sem program že uporabljala in so mi funkcije bolj poznane, kot delo v kakšem drugem programu.

Postopek dela

Najprej sem narisala v prvi plasti oziroma layer-ju, z uporabo Technical pen, skico motiva z črno barvo. Postopek mi ni vzel preveč časa, saj sem za pomoč imela referenčno sliko. Izredna natančnost pri tem postopku ni bila zelo pomembna, saj mi je skica služila bolj kot pomoč za ustvarjanje kompozicije s barvami, senčenjem in mehkejših linij kasneje.

Brush by Jukotart is licensed under CC BY-ND 4.0

Sketch by Jukotart is licensed under CC BY-ND 4.0

Po opravljeni skici sem začela z barvanjem posameznih ploskev tako, da sem najprej naredila 6 različnih layer-jev v katerih sem posamezno obrobila in pobarvala različne ploskve. To sem naredila, saj mi je olajšalo nadaljno delo, da sem tako lahko vsak predel slike urejala posamezno brez, da bi pri tem spreminjala katero izmed drugih ploskev. Sliko sem razdelila na obraz in roke, oči, lase, pulover, slike, ki so na steni in steno, tako, da je vsaka izmed naštetih dobila svoj layer. Elemente sem obrobila in pobarvala prav tako z uporabo Technical pen vendar sem spreminjala velikost glede na primernost.

Color by Jukotart is licensed under CC BY-ND 4.0

Na layer obraza in rok sem prav tako s Technical pen dodala sence, kar mi je pomagalo pri nadaljnem delu, ko sem začela z dodajanjem mehkejših linij na mesto prvotne skice.

Shadows by Jukotart is licensed under CC BY-ND 4.0

Odstranila sem skico in začela s tem, da sem najprej s funkcijo Smudge zabrisala in tako zmehčala sence na obrazu nato pa z uporabo mehkejših linij za poustvarjanje motiva na layer-ju obraza, začela s risanjem nosu. Uporabila sem kombinacijo Technical pen in funkcije Smudge s katerima sem narisala željeno obliko. Ko sem bila zadovoljna s rezultatom pa sem se pomaknila nekoliko nižje in pričela z poustvarjanjem ustnic. To sem naredila tako, da sem izbrala barvo, naredila obliko in nato z linijami podobnih odtenkov barve ustvarila teksturo kože ustnic. Prav tako sem dodala teksturo lasem s temnješim odtenkom izbrane barve ploskve las in uporabo čopiča Flowing hair.

Smudge by Jukotart is licensed under CC BY-ND 4.0

Hair by Jukotart is licensed under CC BY-ND 4.0

No lineart by Jukotart is licensed under CC BY-ND 4.0

Nato sem se posvetila še drugim delom obraza. Z uporabo Technical pen in linij različnih dimenzij barv sem na mehkejši način poustvarila lastnosti obraza, ki sem jih določila, ko sem risala skico. Narisala sem senco pod čeljustjo, kupidov lok nad ustnicami, dodala linije okoli oči ter obrvi.

Lines by Jukotart is licensed under CC BY-ND 4.0

Ko sem končala sem se posvetila dodajanju podrobnosti ozadja. Zaradi izbranega motiva se ozadju nisem posvečala preveč, saj sem želela, da v ospredju in glavnem fokusu ostane figura ženske s telefonom. Z funkcijo Flowing hair sem dodala več dimenzije lasem in obrvim z še temnejšim odtenkom ter Technical pen v najmanjši velikosti. Več linij in senčenja okoli oči, nosu, ustnic ter čeljusti sem prav tako poustvarila s kombinacijo Technical pen ter Smudge. Z enakim postopkom pa sem še dodala definicijo prstov na rokah, s senčenjem, dodajanjem in zabrisovanjem linij v mehkejše prehode.

Background by Jukotart is licensed under CC BY-ND 4.0

Nato sem layer-je združila tako, da sta ostala samo 2 layer-ja, ki sta delila sliko na predel osebe in ozadja. Dodala sem teksturo puloverju s čopičem D’Entrecasteaux in na nekaterih predelih rahlo zmehčala s funckijo Smudge, da ni tekstura ni delovala pregrobo. Narisala sem ogrlico, slikam v ozadju dodala različne linije in barve, pobarvala sem nohte na roki, vse z uporabo Technical pen in dodala detajle, ki dajejo figuri več občutka živosti.

Brush for texture by JukotArt is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Hands by Jukotart is licensed under CC BY-ND 4.0

Nazadnje sem zadnja ostala layer-ja združila v eno in nato s funkcijo Liquify potegnila poljubne dele obraza v zaslon telefona. Za konec pa sem layer podvojila in na zgornjem podvojenem layer-ju uporabila funkcijo Glitch z katero sem naredila efekt zatikanja (glitch) okoliščin osebe, ki je odvisna od uporabe telefona. Izbrisala sem dele, kjer se mi je efekt zdel odveč in tako dobila končen rezultat projektne naloge.

Glitch, Liquify by Jukotart is licensed under CC BY-ND 4.0

Consuming media – final artwork by Jukotart is licensed under CC BY-ND 4.0

Refleksija dela

Pri projektnem delu sem se naučila uporabe funkcije Glitch s katero sem končala sliko, ker pa program uporabljam že 3 leta sem z ostalimi funkcijami bila že seznanjena. Ker pa ne rišem pogosto v digitalni obliki mi je kreiranje željenega motiva vzelo več časa, kot bi mi s uporabo kakšne druge tehnike. Če bi imela več časa, bi izboljšala razlago postopkov, saj sem se pri tem delu naloge največ zatikala, saj ne poznam veliko strokovnih izrazov iz področja digitalnega risanja. To bi naredila tako, da bi pred pisanjem našla ustrezno literaturo in uporabila uporabne strokovne besede v tekstu. Pri delu naloge kjer sem risala sem največ časa posvetila risanju in senčenju rok, saj mi je zaradi kompleksnosti postavitve teh, vzelo veliko časa, da sem jih lahko narisala čimbolj realistično. Svoje delo vseeno ocenjujem kot odlično opravljeno, saj sem izbrala primeren motiv, ki sem ga dobro prikazala v rastrski grafiki in pa ker se tudi sama tema motiva povezuje s digitalizacijo umetnosti, ki jo vidimo v ozadju. Pridobljeno znanje mi bo prišlo prav, če bom na študijski ali nadaljni poklicni poti morala kdaj opisati postopek risanja, saj sem to pri tej nalogi delala prvič. Najljubše mi je pri delu bilo končno urejanje dokončanega motiva, ko sem se igrala z različnimi stopnjami funckije Glitch ter Liquify, saj tega pri klasičnemu risanju z oljem ne morem. Prav tako, ker že dlje časa nisem risala v grafični obliki sem pozabila, kako zabavno je lahko in tudi ker so vse napake lahko takoj zabrisane oziroma odstranjene, je risanje v primerjavi s drugimi tehnikami veliko bolj sproščujoče. Najmanj pa mi je pri projektni nalogi bilo všeč opisovanje postopka samega risanja, saj sem zaradi neizkušenosti in pomanjkljivosti strokovnih izrazov porabila več časa, kot pa če bi s tovrstnim delom bila že seznanjena. V definiciji projekta ne bi spremenila ničesar, saj se mi zdi, da so naloga, njene zahteve ter cilji bili jasno podani in v tem smislu ni bilo nič nerazumevajoče.

(Skupno 29 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost