Rastrska grafika

Izbran motiv je eden mojih najljubših popularnih fiktivnih likov: Regulus Black. In sicer, sem si ga izbrala, ker sem pri ustvarjanju rastrske grafike želela narediti ilustracijo v kateri je izpostavljena človeška figura na kateri lahko z veliko senčenja, mehkimi barvnimi prehodi in svetlobo prikažem vse možnosti, ki jih omogoča rastrska grafika.

Za digitalno ilustracijo sem uporabila program Procreate (verzija 5.3.6), in sicer sem jo ustvarila z Apple pencilom na svojem iPadu. Digitalno ustvarjanje v tem programu mi ni povsem tuje, saj v njem ustvarjam že približno eno leto, a še zdaj šele zares začenjam razumeti vse napredne možnosti in opcije programa.

Postopek dela

V Procreatu sem odprla novo datoteko in izbrala možnost “Screen Size” (sRGB, 1620x2160px). V prvem koraku sem odprla opcijo reference in izbrala referenčno sliko poze iz Pinteresta (slika je bila uporabljena le kot referenca in ni bila v postopku kakorkoli spremenjena oz. uporabljena v samem delu).

Referenčna slika by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Na Layerju 1 sem ustvarila prvo skico same poze z debelejšo črto brusha HB pencil, ki sem ga rahlo prilagodila in mu povečala možnost stabilizacijo (opcija Stabilisation) ter velikost (opcija Size).

HB Pencil by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0


Prva skica by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Nato sem na nov layer ustvarila bolj podrobno, idejno skico, z istim brushom ampak manjšo velikostjo in temnejšo barvo. Da je bila idejna skica bolj vidna sem Layerju 1 zmanjšala vidnost (opcija opacity).

Idejna skica by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Vidnost (opacity) by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Naslednji korak je bil line-art, oziroma obroba na novem layerju, pri čemer sem odstranila vidnost prve skice in ponovno zmanjšala vidnost, tokrat idejne skice, da je bilo vse bolj jasno. Ta korak sem prav tako ustvarila z HB pencil brushom, saj mi je všeč, da je linija mehka in se prilagaja pritisku pisala.

Line-art by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Sence sem ustvarila posebej in sicer z manjšo prekrivnostojo (opacity) brusha Soft airbrush v sivih/črnih odtenkih ter ga kasneje premaknila direktno pod lineart layer.

Sence by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Soft airbrush by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Po tem sem na novem layerju, ki sem ga premeknila pod line-art layer, vso obliko telesa razen las pobarvala z enotno kožno barvo z prekrivnim brushom: Studio pen. Nato sem na naslednjih layerijh z osnovnim odtenkom barve pobarvala posamezne dele figure in jih s funkcijo clipping mask povezala na predhodnji layer tako, da je bila barva omejena le na spodnjo ploskev, in se tako izognila barvanju čez črto.

Enotna barva telesa by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Osnovni odtenek by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0


Clipping mask by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Prav tako sem k skupini s clipping mask povezanih layerjev dodala še layer za svetlobne odtenke in različne barve s katerimi sem ustvarila vtis mehkobe in rdečice kože (rendering). Pri tem sem uporabila brusha Spectra in Soft airbrush. Isti postopek sem ponovila na laseh in jih posebej modelirala, dodala svetlobo.

Rendering by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Nato sem se lotila ozadja, kjer sem uporabila različne odtenke zelene in rjave z brushi Soft airbrush in Oil paint. Najprej sem ustvarila nebo, nato pa ločeno še drevesa ter travnik v ospredju.

Ozadje by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Za konec sem na vrh dodala še dodatno mehko rumeno svetlobo in dodatne sence, temnino v ozadju. Začetni dve skici sta ostali nevidni na končni risbi.

Končni rezultat:

Regulus Black by Kat is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

Refleksija dela

V tem projektu sem bolj kot ne le nagrajevala svoje spretnosti uporabe programa Procreate in digitalnega ustvarjanja. Razen tega, da sm k nalogi pristopila na malo drugačen način kot ponavadi, sem le uporabila znanje ki sem ga pridobila v roku enega leta od začetka uporabe kar vključuje znanje o uporabi različnih risal, ustvarjanju in prilagajanju layerjev in samem pristopu, postopku izvedbe. Na novo sem uporabila Hb svinčnik risalo tudi za končen lineart kar sem ponavadi počela z Studio penom oziroma bolj čistim, tankim pisalom. Namerno sem ustvarila linije, ki so rahlo manj ostre in čiste za večji vtis risbe. Prav tako je bila grafika trening risanja človeške figure in proporcev, zato sem si izbrala ne tako enostavno pozo figure. Popolnoma nov pa mi je bil celoten opis in dokumentacija postopka, saj ga pred tem nikoli nisem rabila ustvariti, vendar pa sem vajena razlage in izvedbe postopka od primerov umetnikov, ki jih spremljam na socialnih omrežjih, zato mi to ni predstavljalo prevelikega iziva.

V osnovi sem imela dovolj časa in sem ga namenila delu ravno toliko, da sem dokončala izbrano vizijo, če pa bi na delu porabila še več časa bi ilustracijo naredila ponovno od začetka in tako zadela proporce še bolje kot sem jih sedaj. Posvetila bi se bolj detajlnemu pristopu in prepričljivosti v realizmu podobe. Tudi senčenje bi spremenila in sicer bi namesto sivin raje uporabila vijolične podtone ki so bolj realističen prikaz človeške kože. V prihodnosti imam namem uporabiti več čopičev kot so oljne barve in druge bolj slikarske vrjante za ustvarjanje volumna.

Največ časa sem posvetila ugotavljanju pravilnih oblik in proporcev telesa, saj je to se vedno nekaj kar kljub konstantni vaji, ne obvladam povsem. Prav zato se rada posvečam figuralnim motivom, ker mi omogočajo napredek v tej smeri. Tudi sence in svetlobe so mi vzele veliko časa, saj gre za zahteven proces ustvarjanja volumna in postavljanja figure v svetlobo okolice, ki zahteva natančnost in ustrajnost.

Glede na dan kriterji ocenjevanja sem mnenja, da je moje delo dovolj ustrezno. Zavedam se, da je dobro, vendar pa obstaja prostor za napredek in razvijanje te veščine. Izbrala sem zahteven motiv, ki dobro prikaže lastnosti rasterske grafike in njene zaradi pixlov podane možnosti mehkega senčenja z veliko odtenkov, raznolikosti v sami grafiki. Uporabljala sem različne možnosti programa, layerje, funkcije in risala ter pazila na natančno izvedbo. Med delom sem sproti popravljala nevšečnosti, redirala in spreminjala poteze tako, da so ustrezale zamišljeni ideji. Postopek sem opisala dovolj natančno z veliko slikovnega gradiva, zato menim, da bi mu bilo možno brez težav slediti. Pazila pa sem tudi, da sem povedala predvsem tisto bistveno, da je opis bolj jasen in lažje sledljiv, vendar ga bi teoretično lahko naredila še bolj podrobno, ampak sem mnenja, da to zaradi zadostnega slikovnega gradiva niti ni potrebno. Z znanjem iz prejšne projektne naloge sem nalogo objavila kot spletno objavo z ustreznimi oznakami, naslovnico, povdarki v besedilu, ipd.Tudi za refleksijo sem si vzela čas in natančno sledila alinejam in njenim zahtevam.

Znanje o rasterski grafiki mi bo v življenju še kako prišlo prav. Ne le, da bom znanje lahko uporabila v šoli za ustvarjanje nalovnic šolskih revij, plakatov, člankov in pa kot vzor učencem pri njihovem lastnem ustvarjanju, ampak bom lahko s tem zanjem ustvarila svojo digitalno portfolijo. Moji cilji so, da se v tem zanju izpopolnim in nekoč sama vodim profil z nasveti za ustvarjanje na tem področju in svojimi ilustracijami.

Najljubši del projekta mi je bil seveda sam proces ustvarjanja, saj je to nekaj kar rada počnem v prostem času, kadar je za nalogo ali pa za lastno veselje. Digitalno ustvarjanje je tako kot slikanje lahko sproščujoče in nam ponudi oddih od vsakodnevnega stresa, njegov največji minus in minus naloge same pa je količina časa, ki sem ga na ta račun preživela za ekranom in posledice tega, ki se na telesu kažejo tudi kot suhe, utrujene oči.

Da bi projektno nalogo izboljšala bi postavila neko osrednjo idejno tematiko oziroma motiv okoli katerega bi vsi izdelali rastersko grafiko in še vedno pridobili potrebne kompetence. Character desing je idealna zanimiva tematika, ki bi jo lahko obravnavali znotraj rastrske grafike in pridobili še druge bolj kreativne kompetence, ki pridejo z ustvarjanjem lastnega lika, njegove barvne sheme, oblike v povezavi z našo predstavo o njem in njegovo vlogo, vendar pa mi je jasno, da je to za nekoga, ki pogram šele spoznava lahko prezahtevno in da to niso nujne glavne kompetence, ki jih predmet ikt obravnava.

(Skupno 38 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost